۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84438177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی رگبار پراکنده در ارتفاعات گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - پیش بینی رگبار پراکنده درنواحی کوهستانی و بسته شدن مبادی ورودی و خروجی گلستان، رونمایی از خاطرات مکتوب کارکنان شهید دوران هفته دفاع مقدس استان، معرفی نفرت برتر جشنواره غدیر در رامیان و دستگیری ۷۳ معتاد متجاهر در گنبدکاووس از اخبار کوتاه امروز یکشنبه این استان شمالی است.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت که بررسی نقشه‌های پیش بینی نشان می‌دهد آسمان استان تا اواسط هفته جاری با افزایش ابر و رگبار پراکنده به ویژه در مناطق کوهستانی همراه است.

سمیه ملاحی افزود: طبق پیش بینی تا اواسط هفته دمای هوای استان به تدریج تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و از سه‌شنبه شب بر شدت ناپایداری‌ها در مناطق کوهستانی گلستان افزوده می‌شود.

**

محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله به همراه مسوولان حوزه بهداشت و درمان با حضور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) از حاج آخوند محی الدین احمدی، امام جمعه اهل سنت این شهرستان عیادت کردند.

وی با اطلاع از روند درمانی امام جمعه اهل سنت کلاله از تلاش مجموعه پزشکان و درمانگران بیمارستان رسول اکرم (ص) در درمان و رسیدگی به بیماران کرونایی تقدیر کرد و گفت: هم اکنون درمانگران شهرستان علاوه بر خدمات دهی به بیش از ۱۵۶ بیمار بستری به ۱۷۰ بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

**

استاندار گلستان امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت که تلاش می‌شود خاطرات شهدای کارمند و ایثارگر استان همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر شود.

هادی حق‌شناس افزود: تعداد قابل توجهی از کارکنان دولت در گلستان شهید شدند و یا ایثارگر هستند و خاطرات آنان در حال تدوین و مکتوب شدن است که امیدواریم همزمان با هفته دفاع مقدس از آن‌ها رونمایی شود.

وی ادامه داد: نقش هر شهرستان در سال‌های دفاع مقدس هم در حال تدوین شدن است و بخش زیادی از شهرستان‌ها کار خود را انجام دادند.

**

ابراهیم شهریاری در نخستین جلسه منتخبین هشتمین دوره فعالیت هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کلاله و مراوه‌تپه توانست با کسب ۱۱ رای به مدت چهار سال ریاست نظام پزشکی این ۲ شهرستان را به‌دست آورد.

**

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان نیز گفت که جشنواره استانی غدیر به میزبانی این شهرستان با معرفی پنج اثر برتر به کار خود پایان داد.

محمدعلی بسطامی افزود: این جشنواره با هدف پیدا کردن استعدادهای نو و و جمع آوری آثار فاخر گلستان در رشته نقاشی، عکاسی و پوستر برگزار شد.

وی ادامه داد: اکرم عمید از گرگان، سحر کاظمیان از گنبدکاووس و شهربانو قنبرآبادی از علی‌آبادکتول در بخش نقاشی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش عکاسی نیز هیات داوران وحید گنجی از گرگان و در قسمت پوستر حمیده یازرلو از رامیان را به عنوان نفرات برتر انتخاب کردند.

به گفته بسطامی، ۱۳۰ اثر در رشته‌های نقاشی، عکس و پوستر از نقاط مختلف استان گلستان به دبیرخانه جشنواره در رامیان ارسال شده بود.

**

استاندار گلستان از بسته شدن مبادی ورودی و خروجی استان با اجرای طرح ممنوعیت تردد خبر داد و گفت: از امروز تا پنجم شهریور ماه ورود به استان و خروج از آن از هر نقطه‌ای ممنوع است و فقط خودروهای عمومی حق تردد دارند.

هادی حق شناس افزود: صدور هرگونه برگ تردد ممنوع است و برگه‌های صادر شده نیز اعتبار نخواهد داشت.

وی با اشاره به طرح تعطیلی سراسری از فردا دوشنبه تا شنبه هفته آینده /۳۰ مرداد/ در کشور گفت: در این مدت احتمالا افرادی قصد سفر و ورود یا خروج از استان را دارند که به نیروی انتظامی ابلاغ کردیم ورودی‌های استان را به شدت کنترل کند و در صورت نیاز از نیروهای سپاه نیز برای کمک استفاده شود.

حق شناس با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۲ هزار تخت در مراکز درمانی گلستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است از مردم خواست نکات پیشگیرانه و دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

**

فرماندار گرگان گفت: با توجه به آغاز طرح سراسری محدودیت تردد، ورودی‌های اماکن تفریحی پارک جنگلی ناهار خوران، النگدره، منطقه هزارپیچ و مسیرهای توسکستان و زیارت گرگان مسدود شد.

محمد حمیدی افزود: بازارها و اماکن تجاری گرگان نیز طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بسته خواهند بود.

**

فرماندار گالیکش نیز امروز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: با توجه به وضعیت کشاورزی و نوع اقلیم منطقه، کشت گیاهان دارویی پربازده و مناسب در اراضی کوچک از اقدامات مهم جهادکشاورزی برای تغییر الگوی کشت در گالیکش است.

احمد تجری‌مفرد افزود: احداث آب بندان‌ها با توجه به مستعد بودن گالیکش به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های موجود برای تکمیل پروژه آب بندان‌های در حال اجرا این شهرستان استفاده شود.

وی بیان کرد: احداث گلخانه، مرغداری و دامداری‌ و رفع مشکلات در این زمینه‌ها با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی گالیکش می‌تواند در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرها و روستاهای شهرستان نقش بسزایی ایفا کند.

تجری مفرد تاکید کرد که استمهال و تمدید وام‌های کشاورزان و دامداران گالیکش که به‌دلیل سرمازدگی، سیل و خشکسالی مشکلات عدیده‌ای برای مردم به‌وجود آورده باید به‌طور جدی پیگیری شود.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، طرح تشدید فعالیت‌های انتظامی و جمع آوری معتادان پر خطر با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز توسط ماموران انتظامی این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: با اجرای این طرح ۷۳ معتاد متجاهر در سطح شهرستان گنبدکاووس جمع آوری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha