مجلس به وزیران کارآمد برای ساخت ایرانی قوی رای می‌دهد

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر وزیران پیشنهادی حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی، توانمند هستند، تاکید کرد که نمایندگان مجلس برای تشکیل دولت سیزدهم به وزیران کارآمد برای ساخت ایرانی قوی رای خواهند داد.

امان‌قلیچ شادمهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که حجت الاسلام رییسی در معرفی کابینه خود، چهار رویکرد کارآمدی، فساد ستیزی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی را لحاظ کرده که اقدامی قابل تقدیر است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲ روز گذشته و در ۲ نوبت صبح و عصر دیدارهایی را با وزیران پیشنهادی داشتند و در کمیسیون‌ها، برنامه‌های آنها را بررسی کرده‌اند که این رویه تا روز قبل از رای اعتماد همچنان ادامه دارد.

شادمهر با بیان اینکه در میان وزیران پیشنهادی برخی افراد متوسط و متوسط به پایین نیز حضور دارند که دولت و مجلس را با چالش مواجه خواهند کرد، اضافه کرد: مشکلاتی معیشتی و اقتصادی که مردم با آن مواجه‌اند، اجازه اشتباه یا آزمون و خطا را در بررسی صلاحیت وزرا به نمایندگان مجلس نمی‌دهد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در قبال مردم مسوول و پاسخگو هستند و باید به کابینه‌ای قوی رای دهند و در این راه هیچ گونه تعارفی نداشته باشند زیرا کابینه ضعیف قادر به حل مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه معیشت، مسکن و اشتغال نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی وزیران پیشنهادی تجربه اجرایی در وزارت‌خانه نداشته‌ و یا از وزارت‌خانه‌ای دیگری آمدند که سابقه و آشنایی با پُست پیشنهادی را ندارند، ادامه داد: در بررسی برنامه‌ ارائه شده توسط این عده از وزیران مشخص شد که آنها ضعیف هستند و ایمان به تحوّل ندارند و نمی‌توانند به ساختن ایرانی قوی و رفع مشکلات مردم کمک نمایند و قطعا رای نخواهند آورد.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha