نظارت جدی متولیان هیات های مذهبی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروریست

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: متولیان هیات‌های مذهبی استان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از سوی سوگواران حسینی، نظارت جدی داشته باشند

به گزارش ایرنا، عباس رضایی، عصر یکشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در سالن اجتماعات استانداری افزود: همچنین دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند فرمانداری‌ها با همکاری بسیج و تبلیغات اسلامی، گروه‌هایی را تشکیل دهند و با معتمدان هیات‌ها درباره اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا جلسه برگزار کنند. 

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی نباید در باره رعایت شیوه‌های نامه‌های جلوگیری از شیوع ویروس بی‌تفاوت باشند، اظهار داشت: همکاری همه اقشار برای کاهش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ ضروریست. 

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در تعطیلات پیش رو هیچیک از مدیران تعطیل نخواهند بود، خاطرنشان کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جلسات اضطراری و خدمات رسانی به مردم آماده باشند. 

رضایی با اشاره به همدلی دستگاه‌ها برای عبور از موج جدید کرونا افزود: با هماهنگی نهادهای متولی و مردم قادر خواهیم بود بر شرایط موجود غلبه کنیم.

ضرورت حضور راهنمای سلامت در هیات‌های مذهبی

 دادستان اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هیات‌های مذهبی باید خود را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم بدانند، تصریح کرد: لازم است هر هیات مانند انتظامات، راهنمای سلامت داشته باشد تا در بدو ورود سوگواران، به افراد خاطی تذکر دهد. 

علی اصفهانی ادامه داد: موکب‌های نیز باید بجای پخش نذری، بسته‌های سلامت توزیع کنند. 

به گزارش ایرنا، هجوم بی‌امان بیماری قرن در پیک پنجم  خود طی یک ماه گذشته و تداوم این وضعیت بحرانی، ستاد ملی مقابله با کرونا را برآن داشت که با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، محدودیت‌های جدیدی در نظر بگیرد تا شاید بتوان با کاهش ترددها اندکی از تب تند این ویروس بکاهد.

اعلام تعطیلی سراسری از ۲۵ تا ۳۰ مرداد و منع تردد از ساعت ۱۲ امروز ۲۴ مرداد تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریور، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد و لغو مجوزهای صادره قبلی، بخشی از محدودیت های این ستاد برای روزهای پیش‌روست.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۴۰۰ نفر از آنها بدحال هستند.

در استان اصفهان  افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی وجود دارد که یک هزار و ۴۰۰ هیات از رقم یاد شده مربوط به کلانشهر اصفهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha