۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84438371
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲ درصد از مردان خراسان شمالی نام حسین دارند

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴
کد خبر: 84438371
۱۲ درصد از مردان خراسان شمالی نام حسین دارند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان ۵۸ هزار و ۹۳۴ ولادت به نام مبارک حسین و ترکیبات آن نامگذاری شد و بر این اساس ۱۲ درصد از مردان این خطه به نام مبارک امام حسین(ع) نامگذاری شده اند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل علی زاهدی نیا اظهار داشت: در چهار ماهه سال جاری چهار هزار و ۶۲۳ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که ۴۷ نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ۲۸ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پنج نام منتخب مردان در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی، محمد، آریا، امیرحسین و علی و در چهار ماهه سال جاری نیز امیرعلی، علی ، محمد، آریا و حسین است.

وی با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۲۲۴ ولادت با نام مبارک ابوالفضل و ترکیبات آن و ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۷ ولادت با نام مبارک عباس و ترکیبات آن از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان گفت: در چهار ماهه سال جاری ۴۱ نفر از ولادت ها با نام مبارک ابوالفضل و ترکیبات آن و ۳۵ نفر نیز با نام مبارک عباس و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا گفت: از ابتدای تاسیس این اداره کل چهار هزار و ۶۴ ولادت با نام مبارک سجاد و ترکیبات آن ثبت شده و ۷۶۰ ولادت با نام مبارک زین العابدین به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال هم هفت ولادت با نام مبارک سجاد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا گفت: از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان ۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر به نام مبارک زینب و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

وی با بیان اینکه ۴.۵ درصد از زنان استان به نام مبارک حضرت زینب (س) نامگذاری شده اند اظهار داشت: در چهار ماهه سال جاری هم ۲۶ نفر با نام مبارک زینب و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

وی گفت: پنج نام منتخب زنان در سال ۹۹ به ترتیب فاطمه، زهرا، آوا ، رستا و آسنا و در چهار ماهه امسال نیز فاطمه، زهرا، رستا، آوا و آسنا است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند
جمعیت استان تا پایان چهار ماهه سال جاری، ۹۸۹ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha