۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84438859
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقامات طالبان: گزارشی از درگیری در افغانستان دریافت نکرده‌ایم

تهران-ایرنا- مقامات طالبان امروز وقوع هرگونه درگیری در سراسر افغانستان پس از سقوط دولت کابل و حضور نیروهای این گروه در پایتخت را رد کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات طالبان امروز اعلام کردند، تاکنون هیچ درگیری در سراسر افغانستان یک روز پس از حضور نیروهای این کشور در کابل، دریافت نکرده اند.

یکی از مقامات ارشد گروه طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: براساس گزارش‌های ما، اوضاع آرام است.

همزمان با استقرار طالبان در کابل و ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور، خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده اند.

شب گذشته هزاران شهروند پایتخت به فرودگاه بین المللی کابل سرازیر شدند تا در صورت امکان حتی بدون داشتن شناسنامه و گذرنامه سوار هواپیما شده و از کشور خارج شوند. اما فرودگاه غیرنظامی کابل بطور عملی فلج است و همه کارمندان مسئولان امنیتی و غیر نظامی این فرودگاه محل کارهای خود را ترک کرده و کسی در سیستم مدیریتی فرودگاه حضور ندارند.

پیشتر شاهدان عینی گفته بودند که هزاران نفر در فرودگاه کابل سرگردان هستند و حتی داخل برخی هواپیماهای سوار شده اند که خدمه و یا خلبانی در آن نیست.

وضعیت فرودگاه کابل همچنان ملتهب گزارش می شود. خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد که بسیاری از مردم که برای فرار به فرودگاه هجوم آورده اند، تلاش می کنند تا سوار هواپیماهای آمریکایی شوند و نظامیان آمریکا نیز برای جلوگیری از هجوم مردم، تیراندازی کرده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد، یک مقام آمریکایی گفت که نظامیان این کشور «مجبور شدند» که برای جلوگیری از ورود افغان ها به هواپیماهای نظامی، «شلیک هوایی» کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha