اطلاع رسانی نامناسب برای نبود واکسن، نوشهری‌ها را سرگردان کرد

نوشهر- ایرنا - شهروندان نوشهری واجد شرایط دریافت واکسن کرونا می‌گویند که طی دو روز گذشته پس از مراجعه به مراکز واکسیناسیون به خاطر نبود واکسن سرگردان شدند و از این که به آنها اطلاع رسانی نشده تا مراجعه نکنند ، انتقاد کردند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا حاکی است که صبح امروز هم بیش از یکصد نفر در محوطه مرکز تجمعی واکسیناسیون نوشهر ساعت ها به انتظار نشستند و در نهایت با اعلام نبود واکسن ناامیدانه و منتقدانه به خانه هایشان برگشتند.

در میان این جمعیت عده ای افراد سالخورده هم حضور داشتند که می گفتند در این شرایط فوق حاد کرونایی و بحرانی ، نبود واکسن از یک طرف و بیم آلوده شدن به ویروس کرونا از منزل خارج شدند به امید این که دز دوم کرونا را تزریق کنند ولی پس از چند ساعت به آنها اعلام شد که واکسن موجود نیست.

یک بانوی ۶۰ ساله که برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت که از پل زنگوله منطقه ای واقع در جاده کندوان پس از طی مسافت طولانی برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کرد ولی به او گفتند که واکسن ندارند.

تعدادی از مراجعه کنندگان هم گفتند که طی دو روز متوالی برای دریافت واکسن به این مرکز مراجعه کردند و با تحمل خطر ابتلا به کرونا به خاطر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، در نهایت اعلام شد که واکسن ندارند.

شکایت اصلی این افراد عدم اعلام زمان دقیق دریافت و تزریق واکسن از سوی دست اندرکاران مرکز بود و بر این اعتقاد بودند که به خاطر مشخص نکردن زمان مجبورند هر روز به مرکز مراجعه کنند که علاوه بر تمامی هزینه ها ، میزان خطر ابتلا به کرونا را هم برایشان افزایش می دهد.

مرکز بهداشت هم اطلاع ندارد

مدیر شبکه بهداشت نوشهر نیز با تایید نبود واکسن در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت : از روز گذشته تاکنون واکسن کرونا در نوشهر تمام شده است.

دکتر سیدرحیم سیدپور افزود: هرگاه دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکسن مورد نیاز را در اختیار شبکه قرار دهد ، تمام نیروها این آمادگی را دارند در بیشتر روزها حتی تعطیلات هم واکسن تزریق کنند.

وی اظهار داشت : در روزهای گذشته به طور میانگین ۲ هزار دز و حتی برخی روزها سه هزار  دز هم واکسن به گروه های واجد شرایط در شهرستان تزریق شد.

سیدپور با اعلام این که تاکنون ۴۳ هزار دز واکسن برابر ضوابط طرح ملی واکسیناسیون ستاد کرونا در شهرستان نوشهر تزریق شده است ، توضیح د اد : ۶ هزار نفر هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی واکسن کرونا به نوشهر خواهد رسید ، گفت : به دنبال پیگیری های به عمل آمده از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، وعده داده اند طی یکی دو روز آینده واکسن در اختیار شبکه بهداشت نوشهر قرار دهند.

سیدپور در پاسخ به انتقاد شهروندان پیرامون عدم اطلاع رسانی به آنها در باره تمام شدن واکسن و تعیین زمان دقیق مراجعه ، گفت : هیچگاه مشخص نمی شود چه زمانی واکسن در اختیار شبکه بهداشت ما قرار می گیرد و به همین دلیل هم ما نمی توانیم زمان مشخص کنیم در حالی که اگر دقیقا مشخص شود ، برای پیشگیری از سرگردانی مردم آمادگی داریم از طریق رسانه ها و دیگر ابزار اطلاع رسانی مردم را در جریان قرار دهیم.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر افزود : آنچه که به ما اطلاع داده شده این است که در حوزه شهری متولدین ۵۲ به قبل و در روستا نیز ۶۸ به قبل می توانند واکسن دریافت کنند.

سیدپور گفت که طرح ملی واکسیناسیون در ۱۵ مرکز بهداشتی درمانی و ۷۷ خانه بهداشتی اجرا شده است.

شهرستان نوشهر دستکم ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha