رکورد واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شکست

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: رکورد واکسیناسیون گروه‌های سنی و گروه‌های پرخطر در ۶ شهرستان استان امروز شکسته شد.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه دوشنبه به رسانه‌ها افزود: روند واکسیناسیون کووید-۱۹ برای گروه های سنی و گروه های پرخطر با سرعت مناسبی در جریان است و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۴۱۴ نفر در منطقه تحت پوشش دانشگاه واکسینه شدند و رکورد جدیدی ثبت شد. 

وی با اشاره به بحرانی و افزایشی بودن کرونا در استان سمنان تاکید کرد: مردم بدانند هنوز به قله خیز پنجم کرونا نرسیده‌ایم و باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از هر زمانی مدنظر باشد. 

دانایی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۸۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ضرورت رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به ویژه در آیین‌های ایام محرم، گفت: ترددهای بین‌شهری این روزها تحت نظارت است ولی شهروندان از تردد غیرضروری در داخل شهر هم باید تا جای ممکن پرهیز کنند. 

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط سامانه ماسک وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان سمنان، دامغان، شاهرود و سرخه در وضعیت قرمز تیره، شهرستان‌ گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان مهدیشهر، میامی و آرادان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. 

طی مدت ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی امروز اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha