عرضه روزانه گوشت مرغ در آذربایجان غربی ۱۰۰ تن افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی میزان عرضه روزانه گوشت مرغ در استان ۱۰۰ تن افزایش یافت.

محمد کرامتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تامین گوشت مرغ مورد نیاز شهروندان و هیات های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی میزان عرضه گوشت مرغ در استان از ۲۳۰ تن به ۳۳۰ تن در روز افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه مرغ گرم از طریق کشتارگاه ها تامین می شود، ادامه داد: روز دوشنبه ۳۳۰ تن توزیع شد و روز سه شنبه ۳۰۰ تن مرغ گرم در بازار توزیع می شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۴۰ تن گوشت قرمز و مرغ نیز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام در روز سه شنبه ارائه و توزیع می شود.

کرامتی با بیان اینکه کمبودی از بابت تولید و عرضه گوشت مرغ در استان وجود ندارد، گفت: مقداری مرغ مازاد هم در استان تولید شده بود که با هماهنگی های انجام شده به استانهای همجوار ارسال شد.

همزمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تقاضا برای خرید گوشت نیز در اذربایجان غربی رو به فزونی می گذارد برای مدیریت این موضوع متولیان امر اقدام به توزیع گسترده گوشت برای تامین نیاز هیئت ها و دسته های عزاداری توزیع کننده نذری می کنند.

این استان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت مرغ کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha