بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی در همدان راه اندازی شد

همدان- ایرنا- بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر با هدف افزایش ظرفیت برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی با حضور معاون سیاسی استاندار در محوطه بیمارستان بعثت شهر همدان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان روز سه شنبه در آیین راه اندازی این بیمارستان گفت: به دنبال درخواست کتبی دانشگاه علوم‌پزشکی و پس از هماهنگی‌های لازم عملیات برپایی این بیمارستان در محوطه بیمارستان بعثت انجام و با استقرار کادر درمانی فعالیت خود را از فردا آغاز می کند.

"علی سنجربگی" از بکارگیری امکاناتی چون تخت‌های بستری، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و ساکشن و دستگاه نوارقلب در کنار تجهیزات ویژه احیای قلبی و ریوی از جمله دی‌سی‌شوک، مانیتور بیمار و ترالی اورژانس در این بیمارستان صحرایی خبر داد.

بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی در همدان راه اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ضرورت راه اندازی بیمارستان صحرایی در این وضعیت را هشداری ویژه برای مردم دانست و افزود: جهش‌های ویروس کرونا اگر با سهل‌انگاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روبرو شود، وضعیت رسیدگی به بیماران را از کنترل  خارج می کند.

سنجربگی با بیان اینکه هلال‌احمر همه ظرفیت خود را برای عبور از پیک پنجم کرونا به کار گرفته است، به اجرای طرح ناظران سلامت و طرح نذرسلامت همراه با خادمان حسینی هلال در ایام سوگواری محرم اشاره کرد.

ییمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی در همدان راه اندازی شد

وی گفت: با توجه به  اهمیت واکسیناسیون عمومی و آمادگی هلال‌احمر برای همکاری با مراکز بهداشت، طرح ایران یاران آغاز شده و جوانان هلال‌احمر در قالب این طرح به عنوان متصدی پذیرش و ثبت اطلاعات مراجعه کنندگان در مراکز واکسیناسیون مستقر شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: همچنین در همین ارتباط با ایجاد یک قرارگاه در جمعیت هلال‌احمر استان، آمادگی لازم برای همکاری با دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی در کنترل موج پنجم شیوع کرونا وجود دارد.

هم اینک تمامی شهرستان های همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha