صدا پیشه باید خودش را با شخصیت عروسک هماهنگ کند

بندرعباس- ایرنا- یک کارگردان نمایش عروسکی گفت: یک صداپیشه عروسک باید ذهن خلاق و دنیایی پر از فانتزی داشته باشد و با دنیایی از تخیلات خودش را باید با شخصیت عروسک هماهنگ کند.

نوشین فرهادی شامگاه سه شنبه در بیستمین انجمن نمایش عروسکی کانون پرورش فکری  استان هرمزگان اظهارداشت: هنر  عروسک گردانی از جوامع دور به عنوان شغل فرهنگی شناخته شده بود و در هنر نمایش عروسکی خیمه شب بازی ایران نیز عروسک و صدا با هم انجام می شد.
وی افزود: عروسک گردان برحسب نوع نمایش به خلق صدا سازی می پردازد و هنر صدا پیشگی و صدا سازی باعروسک کاملا مرتبط با عروسک گردانی هستند.
این عروسک گردان ادامه داد: در تولید یک نمایش عروسکی انواع هنرها با ترکیب هم  می توانند به یک نمایش خوب که برگرفته از حرکت عروسک ها و صدا است صورت پذیرد.
فرهادی همچین در خصوص هنرمندی که قرار است کار صدا پیشگی را انجام دهد، نیز توضیح داد: یک صدا پیشه باید مثل یک عروسک فکر کند و خود را جای عروسک قرار دهد و حرف بزند.
وی با بیان اینکه میزان فانتزی، دیالوگ ها و متن نمایش عروسکی باید با خلاقیت صداپیشه صورت بگیرد، افزود: صداپیشه عروسک باید ذهن خلاق و دنیایی پر از فانتزی داشته باشد و خودش را باید با شخصیت عروسک هماهنگ کند.
این کارگردان نمایش عروسکی در خصوص حساسیت صدا پیشگی نیز بیان کرد: یک صدا پیشه باید به تجزیه و تحلیل متن از دیدگاه خودش بپردازد و با چندین بار خواندن متن کاراکتر به لایه های پنهانی متن دست یابد و به تیپ کاراکتر خود دست یابد. 
انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان هر ۲ هفته یک بار کارگاه هایی با موضوع های مختلف نمایشی برای اعضا انجمن نمایش کانون برگزار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha