۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84441518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ ناو آذربایجانی در بندرانزلی پهلو گرفتند

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 84441518
۲ ناو آذربایجانی در بندرانزلی پهلو گرفتند

رشت-ایرنا- ناوگروه جمهوری آذربایجان دومین ناوگروه اعزامی به مسابقات بین‌المللی جام دریا در آبهای ایران صبح چهارشنبه در بندرانزلی مورد استقبال ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) قرار گرفت .

به گزارش ایرنا، ناو گروه جمهوری آذربایجان متشکل از ۲ فروند ناو " G-۱۲۲ " و " G-۱۲۴" و ۶۶ نفر نیرو صبح روز چهارشنبه برای شرکت در مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا به آبهای داخلی ایران در بندر انزلی وارد شدند .
ناوهای "ولگا دونسک" و "ماخاچکالا"  کشور روسیه نیز با ۱۰۶ نفر روزهای آتی وارد آبهای داخلی کشورمان در ایران خواهند شد.
ناوهای موشک انداز جمهوری اسلامی ایران جوشن و پیکان نیز در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.
این ششمین دوره از مسابقات بین المللی نظامی جام دریاست که با محوریت روسیه و کشورهای حاشیه خزر (ایران ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) برگزار می شود .
ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» کشور قزاقزستان اولین ناوگروهایی بودند که در هفته جاری برای شرکت در این مسابقات به انزلی وارد شدند .
در این دوره از مسابقات بین المللی جام دریا،  بندرانزلی میزبان مسابقات شناوری کشورهای آذربایجان، قزاقزستان و روسیه در حاشیه خزر است و حدود ۴۰۰ ورزشکار در این رقابتها حضور دارند.
مسابقات بین المللی جام دریا در بخش شناوری مراحل تیر اندازی سطحی ، هوایی ، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات را شامل می شود.  جام در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار خواهد شد و در کشور ما بندرانزلی میزبان رقابت های شناوری و بندرچابهار میزبان مسابقات غواصی جام دریاست.  
ششمین دوره مسابقات جام دریا از دوم شهریور به مدت ۲۵ روز جریان دارد و بندرانزلی میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha