۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبر: 84441744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان اردبیل در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد

اردبیل - ایرنا- جای جای استان اردبیل امروز در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شده و مردم مومن و عاشق اهل بیت (ع) با برگزاری آئین های عزاداری در سوگ سیدالشهداو یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا ، در اردبیل عزاداران در مقابل مساجد و نیز در معابر اقدام به سینه زنی و زنجیر زنی کرده و به یاد جانفشانی شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

گرچه بسیاری از هیات‌های مذهبی تلاش کردند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به عزاداری کنند اما برخی دستجات عزاداری با دسته گردانی موجب ایجاد ازدحام در برخی معابر شهر اردبیل شدند.

در شهرستان خلخال نیز شهروندان خلخالی  آئین های عزاداری تاسوعا را  با با پرهیز از دسته گردانی ،شمع گردانی و یا اجرای مراسم تعزیه خوانی و شبیه خوانی و متناسب با وضعیت بحرانی کرونا برگزار کردند.

بر اساس یک سنت دیرینه دسته‌های عزاداران حسینی در روز تاسوعا پس از سوگواری در خیابان‌های خلخال به سمت بقعه امامزاده سید دانیال (ع) حرکت کرده و پس از طی مسافت سه کیلومتری این مسیر با پای پیاده در صحن مطهر آن حضرت عزاداری خود را ادامه می‌دادند، ولی امسال ،دسته‌های عزاداری در مقابل مساجد خود آئین‌های سوگواری  روز تاسوعا را برگزار کردند.

امسال همچنین بدلیل شیوع کرونا خیرین از پذیرایی و توزیع نذورات در بین عزاداران خودداری کرده و به اقدام به تهیه بسته‌های غذایی خشک‌،ماسک و ‌کمک‌های مومنانه و توزیع آن در بین نیازمندان کردند.
در دیگر شهرستان‌های استان نیز آئین‌های سوگواری تاسوعای حسینی با سینه زنی و زنجیرزنی عزاداران حسینی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha