۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84441765
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر تاسوعا درقم اقامه شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84441765
نماز ظهر تاسوعا درقم اقامه شد

قم - آیین اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعای حسینی روز چهارشنبه با حضور مردم مومن و متدین قم درحرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

شهر مقدس قم در تاسوعای حسینی چهره‌ای دیگر به‌خود گرفته و محبان و ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفا و شجاع آن حضرت طی دیشب و امروز با برگزاری مجالس‌های مختلف به‌عزاداری پرداختند.

 عزاداران و سوگواران حسینی به‌محض پخش شدن ندای دلنشین اذان از موذنه‌های حرم بانوی کرامت (س) نماز ظهر و عصر را به‌امامت حجت الاسلام و المسلمین سید اسدالله مسعودی علوی از استادان حوزه علمیه قم در صحن  امام رضا (ع)حرم مطهر اقامه کردند.

پس از مراسم برپایی نماز که با رعایت مسائل بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بود، آیین مقتل خوانی و سخنرانی نیز اجرا شد.

نماز ظهر تاسوعا همچنین با در نظر گرفتن همه دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد جمکران، بقاع متبرکه، مسجدها، حسینیه‌ها و تکیه‌های گوناگون قم نیز اقامه شد.

امروز روز تاسوعا، به‌حضرت ابوالفضل عباس(ع)، علمدار دشت کربلا اختصاص دارد.

عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام‌البنین در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.

آن حضرت در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین(ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهل ‌بیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن، تصمیم گرفته شد تا برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha