کادر درمان مرزبانی به کمک واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس آمد
واکسیناسیون کرونا در گنبد توسط کادر درمان هنگ مرزی اترک گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت که به منظور کمک به کادر درمانی مراکز بهداشتی گنبدکاووس جهت تزریق واکسن کرونا به افراد واجد شرایط این شهرستان، ۱۵ نفر از نیروهای درمان و آموزش دیده این یگان نظامی وارد عمل و در یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون مستقر شدند.

سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای درمان هنگ مرزی اترک گلستان مطابق هماهنگی با مدیران شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از امروز در یک واحد تالار پذیرایی این شهرستان که به مرکز تجمیعی واکسیناسیون تبدیل و به‌نام سرهنگ دوم شهید "نبی الله خطیری" از شهدای این یگان نامگذاری شده، مستقر شدند و به افراد واجد شرایط واکسن کرونا تزریق می‌کنند.

وی بابیان اینکه حضور نیروهای درمان هنگ مرزی اترک تا پایان واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس و هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت، افزود: این یگان نظامی از زمان شیوع کرونا در منطقه نیز اقدامات حمایتی از جمله اطلاع رسانی درخصوص بیماری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، توزیع ماسک رایگان، ویزیت رایگان مرزنشینان را انجام داده است.

سرهنگ نجفی نژاد همچنین از شرکت جمعی از پرسنل هنگ مرزی اترک گلستان در طرح "نذر خون" ویژه ماه محرم خبر داد و گفت: پرسنل این یگان نظامی از نخستین روز محرم تا کنون باحضور در پایگاه انتقال خون گنبدکاووس در این طرح معنوی به منظور کمک به بیماران نیازمند خون مشارکت دارند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس است.

درهمین پیوند رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت که هم اکنون ۲۷ مرکز جامع سلامت (هفت مرکز در شهر و ۲۰ مورد درمناطق روستایی) این شهرستان کار تزریق واکسن کرونا را به واجدین شرایط انجام می‌دهند.

رحیم پالیده با بیان اینکه در چند روز آینده سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون دیگر به مراکز شهری گنبدکاووس اضافه خواهد شد. افزود: تا کنون ۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به واجدین شرایط در این شهرستان تزریق شده است.

همچنین عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نسبت به روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت که هم اکنون ۴۸۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که تعداد آنان نسبت به اوایل هفته حدود ۴۰ نفر بیشتر شده است.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های گنبدکاوس براثر شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha