تعداد بیماران بدحال کرونایی در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش قابل توجه تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان خبر داد و گفت: طی شبانه‌روز ۱۱ بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه استان اضافه شد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز سه‌شنبه تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استان ۷۳ نفر بود که این تعداد به ۸۴ بیمار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۷۳ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که علاوه‌بر آن در حدود ۲۰۰ بیمار دیگر نیز در بخش‌های کرونایی استان تحت مراقبت قرار دارند که اگر چه تست کرونای آنها منفی اعلام شده اما علائم بیماری کووید ۱۹ را دارند.

شیرانی تصریح کرد: بار ویروس در سطح استان بسیار بالاست و تعداد زیادی از مبتلایان به صورت ناقل ویروس هستند که اگر مراداواتی داشته باشند سلامتی دیگران را به خطر می‌اندازند از همین رو باید از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی پرهیز کرد چرا که در هر تجمع و دورهمی دست کم یک یا ۲ بیمار ناقل حضور دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از مراجعه یک هزار و ۳۴۲ فرد مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۷ نفر بستری شدند که تاکنون آزمایش ۸۲ بیمار مثبت اعلام شده است و ۳۹۳ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند.

شیرانی خاطر نشان کرد: همچنین در شبانه‌روز چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که بر اساس آن تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، از ایتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۷ مرداد)، ۱۷۸ هزار و ۵۶۹ تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ابتلای ۶۴ هزار و ۳۸۹ نفر به این ویروس قطعی شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل شده و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha