مردم مراغه برای کاستن فشار کاری مدافعان سلامت وارد میدان شوند

مراغه- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر مراغه به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم این شهرستان باید با هوشیاری برای کاستن فشار کاری مدافعان سلامت وارد میدان شوند.

ناصر رحمتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مجموعه مدیریت شهری مراغه از مراکز درمانی و تجمیعی واکسیناسیون این شهرستان بیان کرد: ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس به واسطه حمایت‌های صادقانه مردم توانست در مقابل جنگ نابرابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کند و امروزه نیز همین حمایت و پشتیبانی لازمه مقابله با کرونا به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: پیروزی چه در میدان جنگ و چه در عرصه مقابله با کرونا علاوه بر ایثار و جانفشانی مدافعان، به مشارکت اجتماعی نیاز دارد و این مهم باید به خوبی در سطح اقشار مختلف جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی نیز بر همراهی مجموعه مدیریت شهری مراغه برای کاستن از فشار کاری مدافعان سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان در این شرایط خاص، تعهد سنگینی در برابر سلامت جامعه برعهده دارند و در این مسیر سلامت خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

ایثارگری مدافعان سلامت برای همیشه در تاریخ ثبت می‌شود

سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، گفت: ایثارگری این مدافعان سلامت بی‌شک برای همیشه در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.

مردم مراغه برای کاستن فشار کاری مدافعان سلامت وارد میدان شوند

توریج درگاهی افزود: اقشار مختلف مردم نیز قدردان زحمت‌های مدافعان سلامت هستند اما باید از طریق رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از افزایش حجم کاری این عزیزان جلوگیری کنند. 

وی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری و به ویژه پاکبانان نیز در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند، بیان کرد: شهرداری مراغه در ایام شیوع کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان بوده است و از این پس نیز از هیچ مساعدتی فروگذار نخواهد کرد.

روزانه ۵۵ تا ۶۵ مبتلا به کووید ۱۹ در مراغه سرپایی درمان می‌شوند

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: در موج پنجم کرونا روزانه به طور متوسط ۵۵ الی ۶۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ به صورت سرپایی و از طریق تزریق آمپول درمان می‌شوند.

مردم مراغه برای کاستن فشار کاری مدافعان سلامت وارد میدان شوند

اصغر تنومند بیان کرد: علاوه بر آن ظرفیت بخش کرونای بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیز تکمیل و ظرفیت‌های جدید برای پذیرش بیماران در این مرکز و سایر مراکز درمانی مراغه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۸۸۵ نفر در بخش کرونای بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بستری شده‌اند، اظهار داشت: این مرکز تکیه‌گاهی برای درمان مردم منطقه به شمار می‌رود و ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران این بیمارستان جزو مراجعان شهرهای اطراف هستند.

وی همچنین ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه در گذشته، توجه بیشتر مجموعه مدیریت شهری به حوزه بهداشت و درمان در مسیر مقابله با کرونا را خواستار شد.

به گزارش ایرنا در این آیین اعضای شورای اسلامی شهر مراغه حضور داشتند و با اهدای گل از تلاش‌های بی‌شائبه تعدادی از مدافعان سلامت شهرستان قدردانی کردند.   

مردم مراغه برای کاستن فشار کاری مدافعان سلامت وارد میدان شوند

مردم مراغه برای کاستن فشار کاری مدافعان سلامت وارد میدان شوند

ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه روز گذشته، سه‌شنبه تکمیل شد و مسئولان دانشکده علوم پزشکی اتاق به اتاق به دنبال ایجاد ظرفیت جدید برای بیماران ورودی هستند اما کرونا رحم ندارد و کارشناسان می‌گویند همچنان تعداد مبتلایان و بستری‌ها با وجود تجمع‌های اخیر رو به فزونی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha