مرگ ۱۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان ثبت شد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ ۱۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه روند فوتی ها و بستری ها در استان رو به افزایش است و برای کنترل اوضاع نیازمند همکاری جدی مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به وضعیت بسیار بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان، اظهار داشت: از ابتدای شروع پاندمی کرونا تاکنون یک هزار و ۹۸۹ نفر فوتی قطعی کرونا در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سوش غالب کرونا در هرمزگان دلتا است، افزود: این ویروس منحوس بسیار خطرناک بوده و از قدرت سرایت پذیری و انتشار بالایی برخوردار است و از همین روز نیز تمام گروه های سنی را هدف قرار داده و در روزهای اخیر ما شاهد فوت کودک سه ساله، جوان ۲۰ ساله و پیرمرد ۸۰ ساله نیز بودیم که خود نشان دهنده عملکرد و مرگبار بودن این ویروس است.

این مقام مسوول با اشاره به بستری شدن ۳۱۹ نفر دیگر در بیمارستان های هرمزگان در شبانه روز گذشته، خاطرنشان کرد: هم اکنون مجموع بستری های کرونا در استان یک هزار و ۳۴۷ نفر است که از این شمار ۱۴۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و حال ۴۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان در خصوص وضعیت تخت های کووید ۱۹ در هرمزگان، گفت: تا دو هفته پیش با کمبود شدید تخت مواجه بودیم اما خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و با همکاری همه دستگاه ها چند بیمارستان صحرایی راه اندازی شده و مجموع تخت های کووید در بیمارستان های استان نیز از یک هزار و به ۱۵۰۰ تخت افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا در استان، بیان داشت: مراکز واکسیناسیون طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل بوده و افرادی که برای آنها پیامک انجام واکسیناسیون در این روزها ارسال شده، باید روز جمعه به مراکز مراجعه کنند.

نوروزیان آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را ۵۰۱ هزار و ۶۵۶ دز اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون ۳۷۷ هزار و ۵۰۸ نفر در استان دز اول و ۱۲۴ هزار و ۱۴۸ نفر نیز دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha