بیش از ۸۰ درصد هیات های خراسان شمالی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری آیین سوگواری دهه اول محرم در حالی برگزار شد که بیش از ۸۰ درصد از هیات های عزاداری در استان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

حجت الاسلام  حمید رفیعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال مراسم عزاداری و سوگواری دهه نخست محرم در هیت ها بسیار با شکوه تر و پرشورتر برگزار شد و خوشبختانه دستورالعمل های بهداشتی در این آیین مورد توجه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا سبب شد تا امسال اجتماع بزرگ عاشورایی در هیچ نقطه از استان برگزار نشود و برنامه محوری به مناسبت سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) برپا نشد.

وی افزود: عزاداران در هر هیات و هر تکیه به صورت مجاز در مقابل هیات حضور یافته و بدون دسته روی و بدون حرکت در خیابان ها به سوگواری پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه عاشورای امسال تجمیع هیات ها و سوگواری تجمیعی نداشتیم گفت: دسته روی و حرکت عزاداران حسینی در خیابان در روز عاشورا بر خلاف دستورالعمل های بهداشتی کرونا بود که در این زمینه اطلاع رسانی شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: نماز ظهور عاشورای امسال هم به جماعت اما به صورت مجزا در هر هیات برگزار شد.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، برگزاری نماز ظهر عاشورا به صورت یکپارچه، لغو شد.

وی گفت: اطعام عزاداران حسینی امشب هم در هیات ها انجام نمی شود و توزیع غذا تنها به صورت بیرون بر انجام می شود، نیکوکاران می توانند غذاها و نذور خود را به صورت بیرون بر میان عزاداران توزیع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: توزیع غذا در روستاها در درب خانه ها مانعی ندارد و برای جلوگیری از شیوع کرونا از عزاداران حسینی انتظار می رود در برگزاری سوگواری ها از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 

در خراسان شمالی  هزار و ۲۰۰ هیات عزاداری ثبت شده است.

اکنون هر هشت شهرستان خراسان شمالی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha