ادامه روند کاهشی مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران

ساری – ایرنا – روند نزولی آمارهای کرونایی مازندران در شبانه‌روز گذشته نیز ادامه یافت و تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی این استان با کاهش ۱۲۵ نفری نسبت به روز قبل به سه هزار و ۲۳۰ نفر رسید. اما تعداد قربانیان کرونا در مازندران با فوت ۳۳ نفر دیگر به یکهزار نفر نزدیک‌تر شد.

به گزارش ایرنا، موج پنجم کرونا در مازندران که از ۳۰ خرداد آغاز شده بود و از دهه سوم تیر ماه اوج گرفت و با شتاب زیاد همه رکوردهای آماری چهار موج قبلی کرونا را شکست، پس از رسیدن به تعداد چهار هزار و ۷۶ بستری در بیمارستان‌های این استان در روز ۲۱ مرداد در روندی کاهشی قرار گرفت که این روند همچنان ادامه دارد.

مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران ظهر امروز به سه هزار و ۲۳۰ نفر رسید که عددی نزدیک به مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران در روز ۱۰ مرداد است. از این تعداد ۴۱۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین به استناد آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بابل، تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی این شهرستان پس از ۱۹ روز چهار رقمی بودن به ۹۹۹ رسید. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی شهرستان بابل روز ۱۱ مرداد برای نخستین بار چهار رقمی شد و به یکهزار و ۲۰۶ نفر رسیده بود که سبب شد مسئولان این شهرستان نخستین مرکز بستری موقت بیماران کرونایی استان را با ظرفیت ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات بابل راه‌اندزی کنند.

اما به گفته مسئولان و پزشکان با توجه به حضور مسافران در استان طی روزهای اخیر و همچنین سفر بسیاری از ساکنان شهرهای استان به روستاها و ییلاق‌های این استان، این احتمال وجود دارد که آمارها دوباره طی یک تا دو هفته آینده در روندی افزایشی قرار بگیرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۳ بیمار کرونایی دیگر در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند که نسبت به روز قبل کاهش ۳۱ نفری تعداد بستری‌شدگان را نشان می‌دهد. تعداد ترخیص‌شدگان نیز ۲۲ نفر بیشتر از روز قبل است و به ۵۰۴ نفر رسیدکه البته کمتر از آمار ترخیص‌شدگان روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد است.

ادامه روند کاهشی مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران

دلتا کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳۳ شهروند مازندرانی دیگر را نیز گرفت و تعداد قربانیان این ویروس در بیمارستان‌های استان از یکم تا ظهر روز ۲۹ مرداد را به ۹۶۲ نفر رساند. با این حساب احتمالا تا پایان مرداد تعداد قربانیان کرونا در مازندران به بیش از یک هزار نفر خواهد رسید که حدود یک و نیم برابر مجموع مرگ‌های کرونایی مازندران در چهار ماه نخست سال است. با احتساب ۳۳ نفری که طی شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های مازندران جان باختند، تعداد قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای سال جاری تا ۲۹ مرداد به یک هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۴ روز به قله رسیده و در اکنون از نظر تعداد مجموع بستری‌شدگان حدود یک هفته است که در روند نزولی قرار دارد. اما تعداد قربانیان همچنان بالاست. با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند در صورت استمرار بی‌توجهی مسافران و جامعه بومی استان به پروتکل‌های بهداشتی، پایداری ایجاد شده در موج پنجم به زودی خواهد شکست و روند صعودی یک بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند و با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha