نگاه عدالت محور رییس‌جمهوری دلیل موافقتم با سیاست‌های دولت است

تهران- ایرنا- نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس گفت: علت اصلی موافقتم با سیاست‌های کلی دولت، نگاه عدالت محور شخص رییس‌جمهوری و برنامه‌هایی است که وزیران پیشنهادی ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا ورناصری روز شنبه در موافقت با کلیات برنامه‌های دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره علت موافقت خود گفت: هفته گذشته در فراکسیون توسعه متوازن و مجمع نمایندگان استان خوزستان جلسات متعددی با گزینه‌های مختلف داشتیم. علت اصلی موافقت من با سیاست‌های کلی دولت، نگاه عدالت محور شخص رییس‌جمهوری، عملکرد گذشته شما و تجربه‌ای که دارید و برنامه‌هایی است که وزیران پیشنهادی ارائه دادند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس با بیان اینکه امروز مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم و نداشتن منابع و خط مشی نیست، اظهار کرد: ۶ برنامه توسعه را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشتیم. به عنوان خادم ملت ایران از همه افرادی که در سال‌های گذشته با انواع مشکلات ساختند و به کشور خدمت کردند، تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: نقطه مغفول خدمت در کشور ما که در عملکرد دولت‌های پیشین هم هویدا است این است که بخش عظیمی از توانمندی و ظرفیت‌های کشور به حساب نیامده و دیده نشده است. علت اینکه امروز در اقتصاد با پیچیدگی عجیب و غریبی مواجه هستیم و تورم نزدیک به ۵۰ درصد را تحمل می‌کنیم این است که به توانمندی‌های کشور در این حوزه توجه نشده است.

ورناصری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: اگر شعار برنامه‌ریزان و مجریان در عمل اتفاق بیفتد خواهید داد نه تنها ایران بلکه می‌توانیم خاورمیانه را پوشش دهیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان اظهار کرد: به عملگرا بودن آقای خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد اعتماد داریم و می‌خواهیم به نظام بودجه‌ریزی این کشور به ویژه شرکت‌های دولتی توجه ویژه شود چون اکثر مشکلات منشعب از این ماجرا است. در فصل‌ها و شاخه‌های مختلف اقتصادی به عنوان فرماندهی واحد عمل شود.

وی اضافه کرد: در بخش راه‌ها مشکلات زیاد است چون مرد میدان پس داده را انتخاب کرده‌اید، خصوصا در بافت فرسوده و نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته موفق خواهد شد.

این نماینده مجلس یکی از دردسرهای کشور در ۴۰ سال گذشته را معضل و درد مزمن خام فروشی به ویژه در صنعت نفت و معادن عنوان و تصریح کرد: آقایان اوجی و فاطمی امین قول دادند با گسترش صنایع پایین دستی از خسارتی که روزانه به کشور در حال وارد شدن است، جلوگیری کنند. بخش اعظم بیکاری از این ناحیه قابل حل است.

وی ادامه داد: از اینکه به جوان شایسته‌ای چون زارع پور در تصدی گری وزارت ارتباطات اعتماد کردید تشکر می کنم. مشکلات در قوه قضاییه با فکر و فرماندهی او حل شد و امیدواریم در دولت هم ما را سرافراز کند. ۳ میلیون دانش آموز به دلیل مشکلات در حوزه زیرساختی از نعمت آموزش محروم هستند وبا نگاه انقلاب و جهادی به این مناطق و توجه ویژه می‌توان کارهایی که دیگران با شعار دادن نتوانستند انجام دهند، این وزیر پیشنهادی موفق شود.

ورناصری خطاب به آیت الله رییسی گفت: مردم به شما، دولت و وزیران شما امید بستند تا مشکلات را حل کنند. کشور ایران به بزرگی دنیا در حوزه میراث فرهنگی ظرفیت دارد و اعتقاد دارم همین حوزه به تنهایی اقتصاد تک محصولی ایران را برای همیشه نجات می‌دهد. از شعارهای کلیشه‌ای در این حوزه خودداری شود.

وی افزود: اینها ظرفیت‌هایی هستند که اگر در سال‌های گذشته مورد توجه کسانی که امیدشان را در خارج از مرزها جستجو می‌کردند قرار گرفته بود امروز این مشکلات را نداشتیم. توانمندی‌های منحصر به فردی در ۱۵ کشور همسایه است که می‌تواند راه کوتاه بر تحریم‌ها باشد و دیپلماسی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید اصل قرار بگیرد.

این نماینده مجلس گفت: به دنبال ظرفیت‌ها در کشورهای همجوار باشیم نه در بی کرانه‌ها چون آنها جواب خود را پس دادند. نخبگان بزرگی در سطح کشور در اقوام و زنان و مردان مختلف وجود دارند و بانوان بزرگی در عرصه‌های مختلف در ایران هستند که می‌توانند در حکمرانی به من و شما کمک کنند به آنها میدان دهیم. تمرکز مدیریتی را از تهران در بیاوریم. جوانان و بانوان توانمند در حل مشکلات کشور راهگشا هستند. 

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفت گل و اندیکا در مجلس با تاکید بر توجه ویژه به استان خوزستان، اظهار کرد: به نیابت از همکاران خوزستانی می‌گویم این استان پیشران امنیت و اقتصاد ایران است و با وجود این همه ظرفیت و ثروت خوزستان نباید در مشکلات خود دست و پنجه نرم کند. سیاست‌های غلط وزارت نیر و در ۴۰ سال گذشته باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: در آب شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیط در خوزستان دچار تنش هستیم و مشکلات فراوان داریم. جناب آقای رییسی شما با مقام معظم رهبری نشست داشتید و بدانید تا زمانی که برمدار منویات رهبری در عمل و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن باشید ما هم در خدمت جنابعالی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha