کلیت کابینه پیشنهادی سیزدهم از مجلس رای اعتماد می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی کلیات برنامه و کابینه معرفی شده به مجلس گفت: بیشتر وزرای پیشنهادی در کابینه سیزدهم از نمایندگان مجلس رای اعتماد می‌گیرند.

حسین بامیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم افراد با تجربه، کار آزموده، متعهد و متخصص وجود دارد که بی‌شک با درصد بالایی از نمایندگان مجلس رای اعتماد می‌گیرند.

وی ادامه داد: توجه به شاخص‌های مد نظر مقام معظم رهبری نظیر انقلابی‌گری و برخورداری از روحیه جوانی جزو اصول و معیارهای رییس‌جمهوری در چینش کابینه سیزدهم است و در میان وزرای پیشنهادی علاوه‌ بر حضور مدیرانی که در دولت‌های قبل تجربه وزارت داشته‌اند، افراد جوان و صاحب فکری دیده می‌شود که این موضوع از نقاط مثبت کابینه پیشنهادی سیزدهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مواردی نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد در خصوص جذب اکثریت آرای نمایندگان مجلس هنوز در سطح خوبی قرار ندارند که چنانچه بتوانند در روزهای آینده در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس موفق عمل کنند، احتمال رای ‌آوری آنها نیز وجود دارد.

بامیری با بیان اینکه وحدت و انسجام خوبی بین دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بی‌شک این همدلی به هم‌افزایی برای تحقق مطالبات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی منجر می‌شود و انتظار می‌رود سایر نهادها و تشکل‌های فعال در کشور از جمله نخبگان علمی با حفظ و تقویت انسجام ملی و استانی زمینه خدمات‌رسانی بیش از پیش به مردم را تسهیل کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر رییسی رییس دولت سیزدهم ۲۰ مرداد ماه فهرست پیشنهادی وزرای خود را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

بررسی رای اعتماد از روز شنبه ۳۰ مردادماه آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha