باغگلی صلاحیت تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش را ندارد

تهران- ایرنا-نماینده مردم مردوشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این بود که برای حل مشکلات بزرگ آموزش و پرورش، فردی بزرگ، باتجربه و با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلال رشیدی کوچی عصر امروز شنبه و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش یکی از کلیدی‌ترین و بزرگترین وزارتخانه‌های کشور است. مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود بزرگ، حساس و کلیدی است و نیروهایی  که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند بزرگ و فرهیخته و دانشمند هستند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: مشکلات بزرگی گریبانگیر جامعه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش است که این مشکلات بر کسی پوشیده نیست. از رتبه‌بندی معلمان گرفته تا معیشت آنها  و کمبود ۳۰۰ هزار نیروی معلم تا انتهای سال ۱۴۰۳، عدم اجرای سند تحول، عدم استقلال دانشگاه فرهنگیان و از همه مهمتر تغییر نگاه از آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه انسان‌ساز  به یک وزارتخانه مصرف گرا  از مشکلات بسیار بزرگی این وزارتخانه است و رسیدگی به این مشکلات خواسته‌های به حق فرهنگیان عزیز است.

عضو کمیسیون شوراها گفت:انتظار این بود که برای حل این مشکلات بزرگ، فردی بزرگ و باتجربه و با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد .انتظار این بود که فردی معرفی شود که متعلق به بدنه آموزش  و پرورش باشد و مراتب را طی کرده  و به مشکلات تنگناها و چالش های وزارتخانه آموزش و پرورش آگاهی و اشراف داشته باشد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

رشیدی کوچی اظهار داشت: امروز چشم صدها هزار فرهنگی فرهیخته و دانشمند به این جلسه مجلس دوخته شده است. بدون شک این جلسه زبان گویای صدها هزار معلم است.همه معلمان عزیز به نوعی دغدغه مند هستند و بعضاً شاید ناامید و عصبانی. بنده شناخت چندانی نسبت به آقای باغگلی نداشتم اما در این مدت ایشان را جوانی انقلابی یافتم اما این گزینه جهت اداره آموزش و پرورش کافی نیست.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از رویش های انقلاب است و انشالله در آینده جذب نیروهای خوب انقلاب خواهد شد، گفت: مخلص کلام  این است که وی تجربه و تخصص لازم و مورد نظر مجلس انقلابی را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارد و برنامه‌هایی که ارائه دادند علی‌رغم اینکه آرمان گرا و تحول گرا بود اما منطبق بر واقعیت و مشکلات و خواسته‌های به حق جامعه بزرگ فرهنگیان نبود.

نماینده مرودشت تصریح کرد: در صورت تصدی باغگلی در آموزش و پرورش قطعاً به کشور،آموزش و پرورش دولت رئیسی ضربه خواهد زد و اگر آقای باغگلی بر مسند آموزش پرورش تکیه بزند، بدنه وزارتخانه با ایشان همراهی نخواهد کرد این یک مسئله مهم و کلیدی است و هر وقت عدم همراهی عمیق تر باشد، مشکلات بیشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha