۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 84443965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده اردبیل: آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 84443965
نماینده اردبیل: آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست

تهران- ایرنا- نماینده اردبیل در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سوابق ایشان با مسئولیتشان تناقض دارد و نباید آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، صدیف بدری امروز شنبه و در مخالفت با صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امیدواریم مجلس با دقت و سرعت بررسی وزرای پیشنهادی را در دستورکار قرار دهد زیرا جامعه بی صبرانه چشم انتظار تغییرات مثبت در حوزه های مختلف است و مجلس نقشی بی‌بدیل در تشکیل کابینه کارآمد دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: جایگاه وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه ای پرمخاطب و عریض و طویل بر همگان آشکار و این وزارتخانه مامن سرمایه های فکری جامعه و محل رشد توسعه پایدار است و تردیدی نیست که کوچک ترین اخلال در نظام تعلیم و تربیت کشور می‌تواند بزرگ‌ترین خسارات را متوجه جامعه کند.

بدری با تاکید بر اینکه نگاه دولت به حوزه آموزش و پرورش باید ویژه باشد تا شاهد ثبات و برنامه‌ریزی در آن باشیم، ادامه داد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش طی دهه اخیر از نظر مدیریتی به وزارتخانه ای بی‌ثبات تبدیل شده و در حال حاضر نیز در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز به این مهم توجه نشده است البته باغ گلی جوان خوش فکر و با دانشی است اما سوابق بسیار محدود ایشان به هیچ وجه با جایگاه حساس تعلیم و تربیت تناسب ندارد.

بدری با بیان اینکه باغ گلی سابقه اجرایی در حد مدیریت خرد دولتی هم ندارد، گفت: نباید وزارت آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کنیم؛ اظهارات اخیر ایشان در مورد پرداخت حقوق به معلمان و زیر سوال بردن کیفیت آموزش آن‌ها خاطر فرهنگیان را مکرر کرده است.

نماینده اردبیل یادآور شد: آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه است، در حال حاضر سهم مدارس دولتی از ده‌ها رتبه برتر کنکور صفر است و باید پاسخ داد که چرا هیچ دانش آموزی از این مدارس موفق به قرار گرفتن در جمع نفرات برتر کنکور نمی شود در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید تفاوتی میان سطح تحصیل در این مدارس باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات در هر مجموعه ای باید از درون آن شکل بگیرد، ادامه داد: باغ گلی نمی‌تواند منشأ تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت باشد؛ وزیر آموزش و پرورش باید از بطن فرهنگیان کشور باشد و با گوشت و پوست و استخوان مشکلات آن‌ها را درک کند در این رابطه از نمایندگان انتظار داریم با رأی مخالف به وزیر پیشنهادی زمینه معرفی وزیری توانمندی را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha