۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبر: 84444166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیت الله صافی گلپایگانی درگذشت مرحوم فقیه ایمانی را تسلیت گفت

قم - ایرنا - آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید درپیامی درگذشت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

به گزارش عصر شنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید در این پیام آمده‌است: درگذشت عالم پارسا، خدمتگزار با اخلاص قرآن و عترت، جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید کمال فقیه ایمانی طاب ثراه، موجب تاثر و تاسف گردید.

پیام حاکیست: آن روحانی والامقام، سالیان متمادی در نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت (ع) خدمات بسیار ارزنده‌ای داشت، تفسیر قرآن کریم به زبان‌های مختلف و خدمت به مردم و تاسیس مراکز علمی و عام المنفعه همه از برکات وجودی آن عالم پر تلاش و وظیفه‌شناس است.

پیام ادامه یافته‌است: درگذشت آن فقید سعید را به‌مردم شریف استان اصفهان و حوزه علمیه و بیت مکرّم ایشان تسلیت گفته، رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم و حشر و نشر با اجداد طاهرینش (ع) را از خداوند متعال مسالت دارم.

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای انقلابی و فعال در زمینه‌های فرهنگی، علمی و خیریه‌ روز جمعه به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری های زمینه ای ریوی و کلیوی، بستری شد که در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت. 

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی در خانواده ای روحانی در محله امامزاده اسماعیل اصفهان چشم به جهان گشود، این عالم بزرگ در مدت تحصیل در حوزه از محضر استادان زیادی بهره برد و به مدرسه های گوناگون چون مدرسه حجتیه، فیضیه، دارالشفا و مدرسه خان رفت.

همچنین در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد، مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت.

وی همچنین از درس خارج آیات عظام امام خمینی (ره) و آیت الله گلپایگانی (ره) بهره بُرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha