دورهمی‌ها بیشترین آسیب را در شیوع کرونا به چهارمحال و بختیاری وارد کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، بزرگترین عامل شیوع کرونا در استان را دورهمی‌های فامیلی اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از برگزاری این تجمعات دست‌کم به مدت یک ماه نیازمند نظارت‌های جدی هستیم.

مجید شیرانی عصر شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: استان ما در خصوص شیوع کرونا، بیشترین آسیب را از دورهمی‌ها دیده است و اگر چه دیگر تجمعات و مسافرت‌ها هم در این رابطه تاثیر داشته‌ است اما نقش دورهمی‌های فامیلی بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در استان انتظار می‌رود برگزاری هرگونه مراسمات خانوادگی و اجتماعی به مدت یک ماه در استان ممنوع شود.

شیرانی تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های ۱۰ شب تا سه صبح به منظور جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی شکل گرفت اما این مصوبه در استان ما به خوبی اجرا نشد که پیشنهاد می‌شود برای اجرای صحیح این مصوبه تنها به دوربین سرچهارراه‌ها بسنده نشود و گشت‌های سیار راه‌اندازی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم ترحیم در خانه‌ها و تالارها ممنوع شود و حضور در آرامستان‌ها با تراکم کم و محدود به نیم ساعت باشد.

شیرانی با انتقاد از مطلوب نبودن اجرای مصوبه دو سوم دورکاری کارمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: تعهد اجتماعی لازم برای اجرای این مصوبه وجود ندارد و به افزایش مسافرت‌ها و دورهمی‌ها منجر شده است.

وی با بیان اینکه استان در بحرانی‌ترین شرایط در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد، اظهار داشت: از یک سو اجرای طرح واکسیناسیون و از سوی دیگر افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی فشار زیادی بر کادر بهداشت و درمان وارد کرده است که باید هرچه زودتر این موج شکسته و آرامش حاکم شود.

شیرانی خاطر نشان کرد: اگر چه با تصمیم ستاد ملی کرونا به زودی اختیارات ستادهای استانی افزایش پیدا می‌کند و می‌توان مقررات سختگیرانه‌تری در خصوص جلوگیری از برگزاری دورهمی‌ها تصویب و به اجرا گذاشت اما با همین قوانین موجود نیز چنانچه جدیت لازم در نظارت‌ها شکل گیرد می‌توان به بهبود وضعیت کمک بسزایی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۴۰ تخت بیمارستان خصوصی پارسیان شهرکرد به بستری بیماران کرونایی خبر داد و گفت: با تصویب ستاد کرونا این ۴۰ تخت به مدت یک ماه در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰ مرداد، ۶۵ هزار و ۷۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۳۲۶ بیمار جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل شده و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha