۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84444225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجمع نمایندگان لرستان با چهار وزیر پیشنهادی رییس جمهوری دیدار کرد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان لرستان گفت: نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی با چهار وزیر پیشنهادی نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی به صورت اختصاصی دیدار کردند.

حسین گودرزی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: در این نشست ها مشکلات لرستان در حوزه های مختلف بررسی شد و وزرای پیشنهادی رییس جمهوری قول رفع این مشکلات را درصورت کسب رای اعتماد از مجلس دادند.

وی اظهار داشت: در این جلسه از وزیر جهاد کشاورزی خواسته شد که با توجه به اینکه لرستان در حوزه دامپروری و کشاورزی ظرفیت های مطلوبی دارد باید زمینه لازم برای ایجاد صنایع مربوط و مدرن در استان فراهم شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزیر پیشنهادی نیرو نیز خواسته شد که در زمینه تخصیص آب، سد سازی و سایر مشکلات حوزه آب اقدامات لازم را انجام دهد که نسبت به رفع این مشکلات تعهد کرد.

گودرزی افزود: از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز خواسته شد با توجه به اینکه یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر راه خاکی در لرستان وجود دارد اقدامات لازم جهت آسفالت آنها صورت گیرد و در زمینه ایجاد مسکن در استان اقدام موثر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شد زمینه حضور هلدینگ های تامین اجتماعی را در لرستان فراهم کند و اقدامات عاجلی در راستای رفع محرومیت زدایی و بیکاری این استان انجام دهند. 

گودرزی با اعلام حمایت خود از این چهار وزیر پیشنهادی ابراز امیدواری کرد مشکلات لرستان به صورت ویژه در دولت سیزدهم بررسی و برطرف شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی ۲۰ مردادماه و حدود یک هفته پس از مراسم تحلیف رسمی فهرست وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

در ترکیب وزاری معرفی شده از سوی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، جوانترین وزیر ۴۰ سال و مسن‌ترین آنها ۶۳ سال و میانگین سن کابینه سیزدهم۵۲ سال است که نشان از جوانتر شدن کابینه این دوره نسبت به دولت‌ قبلی دارد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه فهرست اسامی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را در نامه رسمی به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در جلسه علنی دیروز ۳۰ مردادماه در مجلس آغاز شده است.

رییس جمهوری سیدجواد ساداتی‌نژاد را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی،  علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رستم قاسمی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha