روزانه سه تا چهار هزار نفر در حاشیه شهر مشهد واکسینه می‌شوند

مشهد- ایرنا- رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: روزانه سه تا چهار هزار نفر از گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال در هشت پایگاه‌ واکسیناسیون این نهاد در مناطق حاشیه شهر مشهد واکسینه می‌شوند.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محسن ذاکریان افزود: در این پایگاهها واکسن برکت تزریق می‌شود و میزان رضایت و استقبال مردم از آن خیلی خوب است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مناطق حاشیه شهر مشهد از ابتدای هفته گذشته فعال شده و در حال حاضر هشت پایگاه تزریق واکسن کرونا در شهرک شهید رجایی و مناطق سیدی، رباط طرق، پنجتن، شهید آوینی، نوده، جاده قدیم قوچان و توس فعال است و در هر یک از این پایگاه‌ها ۲۵ نفر شامل ۱۲ تیم ۲ نفره به همراه یک پزشک فعال هستند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: در یک هفته‌ اخیر بالغ بر ۲۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند ضمن اینکه افزایش پایگاه‌ها در برنامه کاری قرار دارد و از ابتدای شهریور ماه و همزمان با روز پزشک ۲ پایگاه دیگر هم به این تعداد افزوده می‌شوند.

وی افزود: در هفته گذشته بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید نجفی نیز با حضور مسوولان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد و در این مرکز درمانی که بسیج جامعه پزشکی هم ارائه خدمات دارد تمامی خدمات بستری و سرپایی به بیماران کرونایی انجام می‌شود.

سکونتگاههای غیررسمی ۱۳ درصد مساحت مشهد و ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای داده اند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha