برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات منطبق بر خودباوری، خودکفایی و خلاقیت است

تهران- ایرنا- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات را منطبق بر توسعه فرهنگ خودباوری، خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح و ابعاد دفاعی و امنیتی بر اساس سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های دفاعی و امنیتی ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، در سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت حجت الاسلام «سید اسماعیل خطیب» وزیر پیشنهادی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه «امیرقلی جعفری بروجنی» در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: شرایط خاص این وزارتخانه را می‌دانیم و امیدوارم در مقام قضاوت و داوری حتما انصاف، عدالت و تقوا را رعایت کنید.

نماینده مردم بروجن در مجلس افزود: وزارت اطلاعات در تولید اطلاعات دقیق، ایجاد امنیت پایدار، اشراف اطلاعاتی در درون و بیرون مرزها، مبارزه با تروریسم، فعالیت‌های ضد جاسوسی و حوزه‌های مختلف دیگر فعالیت می‌کند. نکته دوم محیط پیرامونی ما و کشورهایی است که در اطراف ما هستند که بسیار ملتهب و متلاطم بوده و اشراف کافی اطلاعاتی بر اساس دریافت درست اطلاعاتی یکی از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

جعفری بروجنی با بیان اینکه وزیر اطلاعات برای ایجاد محیطی امن و آرام باید اشراف کامل به محیط پیرامون داشته باشد، گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات قابل دفاع است. مبارزه هوشمندانه و قاطع و جدی با بنیان‌ها،  بازیگران،  روندها، گلوگاه‌ها و شریان‌های اصلی فساد یکی از برنامه‌های وزارت اطلاعات است. همچنین ارتقای روش‌های تولید،  جمع‌آوری اطلاعات و انباشت هوشمندانه و لحظه‌ای اطلاعات جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

وی با اشاره به دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: تقویت هدفمند عوامل پیشرفت و آبادانی در مناطق حساس و ویژه با توجه به ملاحظات دفاعی امنیتی فرهنگی و اجتماعی، مقابله با فعالیتهای براندازی، جاسوسی، خرابکاری و ارتشا علیه استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور یکی دیگر از برنامه‌های حجت الاسلام خطیب است.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات توسعه فرهنگ خودباوری، خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح و ابعاد دفاعی و امنیتی را  در راستای سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های دفاعی و امنیتی ابلاغی مقام معظم رهبری وجود دارد، گفت: برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها در زمینه‌های علمی تولیدی، تجاری و خدمات دفاعی و امنیتی برای دستیابی به امنیت پایدار در برنامه‌های ایشان دیده می شود.

جعفری بروجنی ادامه داد: لزوم دفاع از نظریه انقلابی جزو برنامه‌های حجت الاسلام خطیب است. همچنین او به مدیریت جهادی با اعتقاد بر اصل «ما می‌توانیم» معتقد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مهمترین عیوب ساختاری اقتصاد از جمله وابستگی دولت به نفت است و بر همین اساس درون‌زایی کردن اقتصاد کشور، مولد شدن بخش‌های دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد جزو برنامه‌های او است. همچنین اجرای عدالت و مبارزه با فساد جزو برنامه های آقای خطیب دیده می‌شود.

جعفری بروجنی با بیان اینکه در روابط بین الملل باید سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را در نظر گرفت،  گفت: در حجت الاسلام خطیب دو عامل دیگر نیز وجود دارد. نخست اینکه از از سال ۱۳۶۴ در این وزارتخانه بوده و از درون آن هستند و همچنین در حفاظت قوه قضایی، در حوزه امنیت کشور حضوری فعال داشته است.

وی ادامه داد: او در میدان جنگ و دفاع از انقلاب نیز شایستگی‌های خود را نشان داده است و پله پله پایین بالا آمده و به ماموریت‌های وزارتخانه اشراف کامل دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به سه خواسته نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: نمایندگان سه خواسته دارند که رییس‌جمهوری و مجلس نیز به آن که همانا تحول وتغییر است تاکید دارند.

جعفری بروجنی افزود: موضوع بعدی بحث فتنه، نفوذ و رخنه است که باید به صورت شفاف در این باره برنامه‌های خود را تبیین کنند. همچنین امیدواریم با حضور او برای حامیان انقلاب، حل مشکل آب استان خوزستان اتفاق‌های مثبتی رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha