هشدار پلیس نسبت به هک تلفن همراه با پیامک جعلی و اخبار کوتاه گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - هشدار پلیس نسبت به هک تلفن همراه با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی، احتمال رگبار پراکنده در غرب گلستان، حکومیت خانم جوان متخلف به دادن مشاوره به‌جای حبس در علی‌آبادکتول و جان باختن رییس منابع طبیعی بندرترکمن بر اثر کرونا از مهمترین اخبار کوتاه امروز یکشنبه این استان شمالی است.

رییس پلیس فتا گلستان گفت: اخیراً کلاهبرداران پیامک‌هایی جعلی به شهروندان ارسال می‌کنند که محتواهای آنها بیشتر ابلاغ الکترونیک قضایی، پرداخت یارانه و سجام است.

سرهنگ ابراهیم پرسا افزود: کلاهبرداران داخل پیامک یک لینک جعلی قرار می‌دهند و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می‌کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که برخی از افراد از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند و تلفن همراه آنان عامل جرم شده و از سیم کارت و تلفن همراه آنان سوء استفاده می‌شود.

وی از مردم خواست لینک‌های مشکوک را در این نوع از پیامک‌ها به هیچ عنوان باز نکنند و به سرشماره های پیامک‌های دریافتی توجه کنند که از مراجع رسمی ارسال شده باشد.

**

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: عبور موج کوتاه ناپایدار از آسمان استان امشب سبب افزایش ابر، رعد و برق و رگبار پراکنده به ویژه در نواحی ارتفاعات جنوب غرب استان می‌شود.

محمود محمدقلی پور افزود: از فردا تا پایان هفته جو پایدار بر آسمان استان حاکم است و احتمال افزایش دما به ۴۰ درجه سانتی گراد در روز چهارشنبه نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز گرگان با حداقل ۲۲ درجه سانتی گراد و اینچه برون با حداکثر ۳۹ درجه سانتی گراد به ترتیب خنکترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: یک محکوم به حبس در علی‌آبادکتول به جای زندان، به زوج‌های جوان مشاوره می‌دهد.

حیدر آسیابی افزود: محکوم این پرونده خانم جوانی است که به دلیل بی‌احتیاطی هنگام رانندگی، باعث مصدومیت یک نفر شد و دادگاه وی را از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم به یک ماه زندان محکوم کرد.

وی اظهارداشت: از آنجایی که متهم سابقه کیفری نداشت قاضی پرونده وی را که در زمینه امور آموزشی شاغل است به جای زندان به ارائه مشاوره مکلف کرد و وی باید ۵۰ ساعت در امور خانواده به زوج‌های جوان در آستانه ازدواج مشاوره رایگان دهد.

وی با اشاره به اینکه قضات گلستان از ابتدای سالجاری تاکنون حدود هزار و ۸۰۰ رای جایگزین حبس صادر کردند، گفت: مجازات‌های جایگزین حبس برای افرادی با جرایم سبک و بدون سابقه صادر می‌شود.

**

دبیر قرارگاه خدمت رسانی امیرالمومنین (ع) گلستان گفت که به مناسبت ایام محرم الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) سه هزار بسته معیشتی، ۱۵ هزار پرس غذای گرم و پنج هزار بسته بهداشتی در بین مردم استان توزیع شد.

علی رسولی افزود: در مجموع نیکوکاران گلستان ۱۰ میلیارد ریال برای طبخ غذا و بسته‌های اهدایی به نیازمندان کمک کردند.

**

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، شرکت دانش‌بنیان شیمی گستر محیط‌زیست از واحدهای فناور عضو این پارک موفق به عقد قراردادی ۲۷۰ میلیارد ریالی با شرکت آب و فاضلاب استان کرمان برای اجرای تصفیه‌خانه آب و حذف آرسنیک شهر جیرفت شد.

این تصفیه‌خانه که بزرگترین تصفیه‌خانه از نوع خود در کشور است، ظرف مدت ۶ ماه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید و مقدار ۱۱ میلیون مترمکعب آب شرب سالم در سال برای مردم شهر جیرفت در جنوب استان کرمان تولید خواهد کرد.

این شرکت دانش‌بنیان در سال‌های اخیر موفق به اختراع یک روش جدید شیمیایی و کاملاً بومی برای حذف آلاینده آرسنیک از آب شرب شده به نحوی که با استفاده از این روش، نیاز به رزین‌های وارداتی حذف آرسنیک از خارج از کشور مرتفع و هزینه تصفیه آب نیز به یک چهارم کاهش یافته است.

** 

عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با صدور پیامی درگذشت رییس توانمند و تلاشگر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان، زنده یاد طاهر دلیجه که در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا جان باخت را تسلیت گفت.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کلاله، ایلشن داودی پور و ماهان امانی سرو قامتان این شهرستان همراه با تیم ملی والیبال نوجوانان کشور در مسابقات جهانی والیبال شرکت می‌کنند.

مسابقات والیبال نوجوانان جهان از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی تهران برگزار می‌شود. 

**

جانشین فرمانده انتظامی کردکوی گفت که با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، طرح دستگیری متهمان متواری و تحت تعقیب مراجع قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ اسماعیل تازیکی نژاد افزود: با تلاش ماموران ۱۶۶ نفر از متهمان تحت تعقیب کردکوی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: به‌دنبال وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح استان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ مجتبی مروتی افزود: اقدامات تخصصی و بررسی‌های میدانی پلیس در این رابطه آغاز شد و سرانجام پس از یکسری تحقیقات ماموران موفق شدن متهمان را که به‌صورت باندی اقدام به سرقت می‌کردند شناسایی کنند.

وی اظهارداشت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی هر چهار متهم این پرونده را دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل کردند و آنان در تحقیقات اولیه پلیس به ۲۳ فقره سرقت احشام در سطح استان اعتراف کردند.

**

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در راستای مقابله با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران انتظامی آزادشهر موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر از سوداگران مرگ شدند.

سرهنگ مجید زائری افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و در بازرسی از منزل یکی از متهمان، ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و از منزل متهم دیگر یک کیلو حشیش را که به طرز ماهرانه‌ای جا ساز شده بود، کشف کردند.

**

 استاندار گلستان در پیامی، فرارسیدن اول شهریور ماه روز بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور و بویژه جامعه پزشکی استان گلستان تبریک گفت.

به گزارش روز یکشنبه  ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس  گفت :خدمت به مردم در هر لباس و شغلی شرافت مندانه و ارزشمند است و پزشکی یکی از مشاغلی است که با نجات جان انسان ها و دور ساختن درد و بیماری از آنان می تواند زمینه خوشنودی خانواده ها را فراهم آورد.
در ادامه پیام آمده است: اول شهریور ماه در تقویم ملی ایران مقارن با زادروز تولد ابوعلی سینا پزشک و دانشمند برجسته ایرانی با شهرتی بین المللی است که با اقدامی ارزشمند به نام روز پزشک نامگذاری شده است.
استاتدار گلستان افزود: شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ و ادامه زنجیره آن تا به امروز , میزان از خود گذشتگی پزشکان, پرستاران و کادر درمان را به همه ثابت کرد و نشان داد این قشر زحمت کش تا چه اندازه می توانند جان بر کف در مقابله با این ویروس منحوس دلاورانه و شجاعانه در میدان حاضر شوند و شهیدانی را در مسیر سلامت مردم این مرز و بوم تقدیم نمایند.
حق شناس اظهار داشت: بی تردید همه ما باید توجه داشته باشیم که در این روزها پاسخ رشادت ها و جان فشانی های پزشکان و کادر درمان رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی است که بتواند زمینه انقطاع زنجیره ویروس کرونا را فراهم آورد و این عزیزان بتوانند با فشار کمتری به انجام وظایف خود بپردازند.
وی در پایان این پیام خاطرنشان کرد: امیدوارم در سایه همکاری و همراهی همه مردم از سختی های وارد آمده بر کادر درمان بکاهیم و البته با تسریع در واکسیناسیون همگانی شاهد قطع زنجیره انتقال و همچنین ریشه کن شدن ویروس کرونا در آینده نزدیک باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha