روز پزشک فرصت تکریم از مدافعان حریم سلامت مردم ایران اسلامی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی، ضمن تبریک روز پزشک، این روز را فرصت تکریم از مدافعان حریم سلامت مردم ایران اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در پیامی که محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه صادر کرده، آمده است: اول شهریور به عنوان روز پزشک نامگذاری شده و امسال نیز نظیر سال قبل برای جامعه ایرانی متفاوت از سال‌های پیشین است و آیین ارج نهادن به خدمات پزشکان نیز امسال رنگی دیگر دارد و بهانه‌هایی افزون‌تر؛ اینک بیش از هر زمان دیگری به یاد می‌آوریم که برخی مشاغل فراتر از انتخاب یک حرفه، دشواریِ پذیرش مسؤولیت است و پذیرش مسؤولیت، تصویر روشنی از دیگرخواهی و سبکی از شجاعانه زیستن است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این پیام آورده است: روز پزشک امسال، فرصتی برای تکریم از عزیزانی است که جانانه از حریم سلامت مردم عزیز این سرزمین، پاسداری کردند؛ آنان‌که برای «نجات» هم‌نوعان از «جان» گذشتند؛ فداکاری و جانفشانی پزشکان را ایمان دارم که حافظه تاریخی ملت، در تراز جانبازی‌های رزمندگان وطن قرار خواهند داد؛ اگر در روزگار دفاع مقدس، پزشکان شانه به شانه مجاهدان «خط مقدم» بودند این بار خود حماسه‌سازان «صف اول» هستند.

شهریاری با گرامیداشت نام و یاد پزشکان شهید مدافع سلامت، اظهار کرده است: سلامت جسم و سلامت جان جامعه، مرهون خدمات حیات بخش فرهیختگانی است که در هم آوایی و همکاری شایسته با دیگر دست اندرکاران نظام سلامت، امروز در مقابله با ویروس کووید۱۹ التیام بخش دردمندان و بیماران در سایه پر مهر حق تعالی هستند.

وی با قدردانی عمیق از پزشکان جان برکف ایران عزیز به ویژه آذربایجان غربی، اظهار امیدواری کرده است که دوباره زندگی بر مدار واقعی خود قرار گیرد.

امروز، اول شهریور سالروز تولد ابوعلی سینا و روز پزشک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha