۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84445827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج فرهنگ اقامه نماز نیازمند همکاری همه جانبه است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: همه مسلمان و مقید به خواندن نماز هستند ولی اقامه نماز به معنای ترویج این فریضه الهی، مختص فرد و یا دستگاه خاصی نیست و باید با تقسیم مسوولیت در این زمینه تلاش کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز کردستان اظهار داشت: گاهی مشاهده می شود که خود مدیران اجرایی هم در اقامه نماز مشارکت ندارند و تلاشی برای ترویج این فریضه انجام نمی شود.

وی همزمانی جلسات اداری با وقت اذان و نماز را نوعی بی توجهی به این فریضه دانست و افزود: از کل زندگی تنها نماز برایمان می ماند و بقیه آن شامل جلسات می شود و برای ترویج این فرهنگ همه باید پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر لزوم تقویت شبکه ائمه جماعت در استان، اضافه کرد: در کنار همه کارهایی که برای ترویج این فرهنگ انجام می شود باید برای اقامه نماز ابتکار عمل داشت و جوانان را با محتوای مناسب به ادای آن جذب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه اقامه نماز به معنای توجه به محتوای آن است، افزود: نمازخوان زیاد است و باید باطن این فریضه الهی را زنده کرد.

وی به سه شاخصه اصلی نماز یعنی ادای اول وقت، با حضور قلب و اقامه آن به جماعت اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر در هر سه بخش چالشهایی داریم که اگرچه ادای نماز در اول وقت انجام می شود ولی حضور در نماز جماعت بسیار کمرنگ بوده و در دستگاه‌های اجرایی هم شاهد اهمیت دادن به این موضوع نیستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دفاتر کار مدیران اجرایی به بهترین نحو آراسته و شیک است، افزود: این در حالی است که مکانی که به عنوان نمازخانه در نظر گرفته می‌شود نامناسب بوده و گاهی برای تجهیزات اولیه آن دست به دامان دیگر دستگاه‌های مرتبط با اقامه نماز می شوند در حالی که متولی نماز هیچ دستگاه و اداره خاصی نیست.

وی خواستار احیای دبیر ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقامه نماز نیازمند این مساله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha