۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2955
کد خبر: 84445961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خاندوزی، راهکار عملیاتی برای حل مشکلات اقتصادی دارد

یزد - ایرنا - عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به سوابق خوب علمی و اجرایی سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم گفت: ایشان بهترین و توانمندترین فرد برای تصدی این وزارتخانه است و راهکار عملیاتی برای حل مشکلات این حوزه دارد.

عباس علوی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوزه تخصص و دانش، عضو هیات علمی یکی از معتبرترین دانشگاههای ایران (علامه طباطبایی) و به لحاظ اجرایی نیز در مجلس شورای اسلامی، فردی قوی است و عملکرد ایشان درخشان است.

وی با بیان اینکه خاندوزی دارای آثار علمی خوب و پرمحتوا  هست تصریح کرد:  وی با مسایل و مشکلات حوزه اقتصاد ایران آشنایی کامل دارد؛ از بدو ورود به مجلس در حوزه قانوگذاری خوب عمل کرده و در حوزه ها پایه های  جدید مالیاتی به عنوان پایه های پولی و درامدی کشور  به خوبی ورود کرد.

این استاد دانشگاه یزد اضافه کرد: برنامه های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم دقیق و کارآمد است؛ به طوریکه مسایل  مشکلات اقتصادی ایران در آن دیده  و برای حل هر حوزه راهکارهای عملیاتی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه خاندوزی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور سه بازده زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کرده، تعدیل انتظارات تورمی، کاهش نوسانات نرخ ارز و ثبات اقتصاد ایران را از برنامه های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در حوزه بهبود فضای کسب و کار نیز برنامه های خوبی دارد و با توجه به این که این بخش به دلیل شیوع کرونا و تحریم ها  با مشکلاتی مواجه بود برنامه ایشان به حداقل رساندن تبعات ناشی از آن است.

علوی راد با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم در بین تیم اقتصادی واقع گرایانه تر و عملیاتی تر  است گفـت: در حوزه اسناد بالادستی نیز نامبرده دارای برنامه عملیاتی است و اجرای سیاست کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی و بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه کاری خود دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه‌ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha