۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 84445965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت مناسبات نظامی مسکو و قاهره

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 84445965
تقویت مناسبات نظامی مسکو و قاهره

تهران - ایرنا - وزیر دفاع مصر برای شرکت در هفتمین نشست کمیته مشترک نظامی قاهره - مسکو در راس یک هیات بلندپایه نظامی وارد وارد پایتخت روسیه شد؛ بر اساس بیانیه وزارت دفاع مصر، این سفر چندروزه در چارچوب تقویت مناسبات و روابط نظامی دو کشور انجام شده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، روسیه و مصر در سال‌های اخیر همکاری‌های خود را در عرصه‌های مهمی همچون نظامی و انرژی هسته‌ای توسعه داده‌اند.  

رزمایش مشترک روسیه و مصر با عنوان «پل دوستی ۲۰۲۰» آذر سال  ۱۳۹۹ در دریای سیاه برگزار شد که نخستین رزمایش مشترک دو کشور بود.

الشرق الاوسط در خصوص سفر هیات مصری به مسکو نوشت: قرار است در این سفر - که از روز گذشته (یک شنبه) آغاز شده - وزرای دفاع روسیه و مصر در خصوص موضوع‌های مورد علاقه از جمله افزایش همکاری‌های نظامی میان دو کشور گفت وگو کنند.

وزیر دفاع مصر همچنین قرار است در هفتمین نشست کمیته نظامی مشترک مصر و روسیه با حضور برخی از مقامات ارشد ارتش و نیروهای مسلح این کشور شرکت کند.

سفر وزیر دفاع مصر به روسیه چند ماه پس از سفر وزیر خارجه روسیه به آن کشور صورت می‌گیرد.

پیشتر "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه (۲۳ فروردین سال جاری) برای انجام دیدار کاری و گفت وگو درباره امور منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه به قاهره سفر کرده بود.

مصر یکی از شرکای مهم روسیه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌رود.

در جریان سفر رئیس جمهوری مصر به سوچی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ قرارداد مشارکت همه جانبه و همکاری‌های راهبردی میان قاهره - مسکو امضا شد.

دوم مارس سال ۲۰۲۱ نیز رایزنی هایی بین وزارت خارجه روسیه و مصر با محور مسائل اروپایی برگزار شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha