۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84446116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 امام جمعه سنندج: صدا و سیما به مساله ترویج فرهنگ نماز بیشتر توجه کند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: صدا و سیمای مرکز کردستان باید برنامه‌های بیشتری به اقامه و ترویج فرهنگ نماز اختصاص دهند تا علما بتوانند ارتباط بیشتری با مردم در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز دوشنبه در نشست شورای اقامه نماز کردستان اظهار داشت: مساله مهم در اقامه نماز بیان فلسفه و حکمت‌های آن برای جامعه است.

وی با بیان اینکه نماز مرکز وحدت، همدلی، همراهی و یکدلی امت اسلامی است، افزود: علاوه بر این نماز در صحت و سلامت جامعه از لحاظ روانی و جسمانی تاثیر ویژه ای دارد که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز به ویژه در بین جوانان باید همراه با سعه صدر و نه تندخویی باشد، اضافه کرد: از منظر آموزه های قرآنی دعوت به خوبی ها با اخلاق خوب امکان پذیر است و دوری از نماز به گسترش آسیبهای اجتماعی دامن می زند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه معنای اصلی معراج مومن بودن نماز باید به درستی تبیین شود، از این فریضه الهی به عنوان مهمترین مساله در احیای امر به معروف و نهی از منکر نام برد و افزود: در حال حاضر کردستان دارای کمترین تعداد نمازخانه بین راهی است و اماکن اقامه نماز نباید اتاقکی فاقد امکانات لازم در جاهای دور افتاده باشد.

 امام جمعه سنندج: صدا و سیما به مساله ترویج فرهنگ نماز بیشتر توجه کند

احیای نمازخانه های بین راهی در اولویت باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: متولی خاصی برای نظارت بر مجتمع های رفاهی، رستورانها و جایگاه‌های عرضه سوخت در زمینه مناسب بودن نمازخانه وجود ندارد و باید برنامه جامعی با اولویت استفاده از سرمایه های موجود برای احیای نمازخانه های بین راهی در نظر داشت.

خالد جعفری افزود: یکی از موارد مهمی که سال گذشته در مجمع خیرین مسجدساز مطرح شد، احداث نماز خانه بین راهی بود که همچنان مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما قابل قیاس با نظامهای سیاسی دنیا نیست چرا که بر پایه دین و آموزه های دینی بنا شده است، اضافه کرد: نماز به عنوان ستون دین است و باید زمینه های ترویج و اقامه آن مهیا شده و در فضای مجازی نیز با فعالیت دقیق تر، عملکرد بهتر و فعالانه تری داشت.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقامه این فریضه الهی گفت: در صورت کاهش همه گیری کرونا، بیست و نهمین اجلاسیه نماز در استان برگزار می شود.

اکبر عظیمی با بیان اینکه ۲۴ دستگاه اجرایی فعال در زمینه اقامه نماز مشمول قدردانی شده است، افزود: از این تعداد ۱۰ دستگاه بصورت ویژه و ۱۴ دستگاه نیز شایسته تقدیر است.

وی اظهار داشت: در زمینه برخورداری از نمازخانه های بین راهی کردستان نسبت به دیگر استانها وضعیت مناسبی ندارد و لازم است کارگروهی برای بررسی این مساله تشکیل و مقدمات راه اندازی آن ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha