زارع‌پور گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است

کرمانشاه- ایرنا- عضو هیات علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: «عیسی زارع‌پور» گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است چون در حوزه فناوری در هر زمینه‌ای که جوان‌ها ورود کرده‌اند به دلیل ریسک‌پذیری و انرژی زیادی که دارند، موفق بوده‌ است.

«رضا ابراهیم‌پوریان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مدرک تحصیلی قوی و سابقه کار مناسب زارع پور در قوه قضاییه افزود: فناوری نیاز به دانش روز دارد و قاعدتا افراد جوان می‌توانند موفق تر باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از برنامه های وزیر پیشنهادی، پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات است که به عنوان اینترنت داخلی به غلط بین مردم رواج یافته است، پیاده سازی این شبکه به سرمایه گذاری احتیاج دارد و در صورت پیاده سازی کار خوبی در کشورمان مانند کشورهای چین و روسیه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: این کار زمانی شدنی است که شرایط اقتصادی در کشور درست شود و تمام دستگاه های دولتی، خصوصی و مجلس به سمت استفاده از فناوری بیایند و از این طرح حمایت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه با اشاره به برنام های پیشنهادی زارع پور تاکید کرد: اختصاص ۱۰ درصد از اقتصاد کشور به فناوری به عزم عمومی احتیاج دارد.  

دکتر زارع پور از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند

مدیر گروه رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و عضو هیات علمی و مهندسی کامپیوتر این دانشگاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از نظر رتبه علمی زارع پور گزینه مناسبی برای پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

«مریم حبیبی» اضافه کرد: با توجه به تحصیل دکتر زارع پور در دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا که جزو ۵۰ دانشگاه برتر دنیا است می‌توان به این نتیجه رسید که ایشان از نظر علمی از سطح بالایی برخوردار هستند.

زارع‌پور گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است

وی اظهار داشت: دکتر زارع پور چه از نظر علمی و چه از نظر مدیریتی قابل دفاع هستند و با توجه به نیروهای نخبه و جوانی که در اختیار دارند می توانند در این زمینه موفق شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر پیشنهادی ارتباطات از سال ۱۳۹۶ عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.

یکی از طرح‌های پژوهشی زارع پور به عنوان برترین طرح IT دانشجویی در استرالیا شناخته شده و پایان‌نامه مقطع دکترای وی نیز به عنوان یکی از دو پایان‌نامه برتر دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیوساوت ولز شناخته شده است.

از جمله سوابق اجرایی عیسی زارع‌پور می‌توان به بنیان‌گذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد.

وی اسفند ۹۸ و در دولت دوازدهم جانشین حمید شهریاری در سمت رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شد.

عیسی زارع‌پور در قوه‌قضائیه تلاش کرد تا با توجه سند هوشمندسازی قوه‌قضائیه که توسط رئیس قوه قضائیه در آن زمان (ابراهیم رئیسی) بر آن تاکید شده بود، هوشمندسازی خدمات این قوه را در دستور کار خود قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha