استاندار تهران: ۴۲۱ طرح در هفته دولت افتتاح خواهد شد

تهران- ایرنا- استاندار تهران با اشاره به آغاز هفته دولت اعلام کرد: ۴۲۱ طرح عمرانی، آموزشی، اقتصادی، ورزشی و پزشکی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در استان تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: با افتتاح این طرح ها برای ۴هزار و ۸۷۱ نفر در حوزه‌های مختلف از بهداشت و درمان گرفته تا شهرداری و آموزش شغل ایجاد می شود و مجموعه شاخص‌ها در همه نقاط استان امیدوار کننده است.

به گفته وی، در ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت کشور استان تهران با کسب بالاترین نمره در بخش های مختلف جزو ۳ استان برتر در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجائی است.

اتصال مترو به شهرهای اقماری تهران عملیاتی شد

استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، مبنی بر توسعه ناوگان مترو به شهرهای اقماری تهران نیز گفت: به منظور جلوگیری از ترددهای بی شمار در شهر و جلوگیری از آلودگی هوا توسعه حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون طرح اتصال مترو تهران به شهر اسلامشهر به سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح مترو تهران- پرند با مشکل مالی مواجه بود که با تفاهم نامه ای که با پیروز حناچی شهردار تهران انجام شد این مشکل مرتفع و این عملیات از فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر پرند به سرعت در حال انجام است.

محسنی بندپی تاکید کرد: توسعه مترو به شهرستان های غربی استان از جمله شهرستان های شهریار و رباط کریم در دستور کار است.

وی در خصوص مترو تهران- پردیس نیز گفت: مشکلات زیست محیطی این طرح مرتفع شد و پیمانکار این طرح که خاتم الانبیا است مشخص و این طرح نیز در دست اجرا  است و عملیاتی بزودی قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدمات پزشکی و سلامت بحث مهمی است و سلامت، امنیت و آموزش از ارکان محوری خدمات یک دولت برای آحاد جامعه است و در سایه امنیت است که اقتصاد و حقوق شهروندی حاکم می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه در سایه تامین سلامت است که رفاه، آسایش و برخورداری از نعمات آموزشی فراهم می‌شود، گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اقدامات خوبی را در استان تهران شاهد بودیم و همه فرمانداران، بخشداران، مجموعه اقداماتی انجام دادند و شرایطی را فراهم کردند که بالندگی در مجموعه عملکرد استانداری تهران ظهور کند. 

به گفته بندپی، در حوزه سیاسی و اجتماعی انتخابات با کمال آرامش و قانون مداری و بی‌طرفی انجام شد، همزمان ۴ انتخابات در کلانشهر تهران و شهرستان‌های استان در ۲۸ خرداد انجام شد که مشارکت استان تهران نسبت به میانگین کشوری افزایش داشته است که نشان می‌دهد در همه حوزه‌ها اقدامات خوبی را رقم زده شده که خروجی آن افزایش مشارکت بوده است. 

وی با اشاره به اقدامات عمرانی شاخص انجام شده افزود: در حوزه عمرانی اقدامات شاخص شامل مترو پرند بوده است که استخوان لای زخم بود و چندین سال معطل مانده واز مطالبات به حق مردم پرند و رباط کریم بود بعد از ماه‌ها کارشناسی توافق نامه‌ای با شهردار وقت تهران و معاونت حمل و نقل ترافیک امضا و تامین مالی پروژه مشخص شد. 

مصوبه توسعه آرامستان تهران اخذ شده است

استاندار با اشاره به توسعه آرامستان تهران گفت: برای توسعه آرامستان تهران مصوبه هیات دولت برای۳۰۰ هکتار زمین اخذ شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی در تهران جهش صورت گرفته است، گفت: در شهرستان‌هایی که از عقب ماندگی تاریخی برخوردار هستند باید در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی و توسعه خدمات زیربنایی اقدامات مناسب انجام شود. 

روزانه ۵۰ تن اکسیژن در تهران تولید می شود

بندپی تاکید کرد: در تولید اکسیژن برای اولین بار معاونت اقتصادی استانداری شرایطی را فراهم کرد که روزانه ۵۰ تن اکسیژن در تهران تولید می‌شود، دفع بهداشتی پسماندهای پزشکی مساله دیگر است که کار عملیاتی آن در حال شروع شدن است. 

نرخ بیکاری در استان تهران ۲ و نیم درصد از میانگین کشوری کمتر است

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان تهران نیز گفت: نرخ بیکاری در این استان ۲ و نیم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و این نشان دهنده همکاری‌های خوب بین دستگاه‌ها و بین دولتی است و آرامش و ثباتی که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در تهران ایجاد شود که منجر شده تا شاهد کاهش نرخ بیکاری از سال ۹۸ به بعد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha