۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84446222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مبتلایان به کرونا در استان تهران کاهش یافت

تهران- ایرنا- استاندار تهران با بیان اینکه چند روزی است که میزان مراجعان بیماران کرونایی در این استان کاهش یافته است، اعلام کرد: در روزهای آینده بیماران بستری و فوتی نیز رو به کاهش خواهد بود.

به گزارش ایرنا، "انوشیروان محسنی بندپی" روز دوشنبه پس از پایان جلسه افتتاح طرح های هفته دولت به خبرنگاران گفت: روز گذشته ۶۸۵ فوتی در کشور داشتیم که ۱۴۵ نفر آن در استان تهران بود و در حال حاضر هیچ نگرانی برای بستری و پذیرش بیماران وجود ندارد.

به گفته استاندار تهران، ۲ شهرستان بهارستان و اسلامشهر جمعیت بالایی دارند که در شهرستان بهارستان با کمک جمعیت هلال احمر یک بیمارستان صحرایی ۴۰ تخته راه اندازی و در اسلامشهر نیز مرکز مدیریت بحران سوله ای را افتتاح کردیم که ظرفیت ۴۰ تخت دارد.

وی افزود: سامانه ۶۰۷۰ راه اندازی شده که هیچ یک از شهروندان نگرانی نداشته باشند و درمانگاه های سرپایی هم ۲ برابر شده تا بیماران داروهای خود را دریافت کنند و بستری و ایزولاسیون را در منزل انجام دهند.

بودجه ۷ هزار میلیاردی برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت در تهران

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز به خبرنگاران گفت: نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای افتتاح ۴۲۱ طرح هفته دولت در نظر گرفتیم که البته این طرح ها در بخش های مختلف است.

عبدالرضا چراغعلی افزود: از این تعداد ۱۸۵ طرح از محل اعتبارات ارزش افزوده یعنی مالیات است و ۹۹ طرح در حوزه فرمانداری ها و شهرداری ها است که با مشارکت بخش خصوصی است و مردم نقش به سزایی در اجرای آن ها دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های تهران، ملارد، پردیس، رباط کریم بیشترین تعداد طرح ها را داشتند و بحث توسعه شهرک های صنعتی و حمل و نقل ریلی و رونق طرح های عمرانی از اهمیت به سزایی برای ما برخوردار است.

فرماندار شهرستان تهران نیز در تشریح طرح های افتتاحی برای هفته دولت گفت: امسال در جمع بندی طرح های عمرانی هفته دولت به دلیل تغییر و تحول در دولت شرایط کرونایی و تعطیلات و همچنین تغییر و تحول در شهرداری تهران جمع بندی دقیقی انجام نشد تا طرح های شهرداری تهران نیز به جمع بندی اضافه شود.

عیسی فرهادی افزود: عمده طرح های این هفته به گاز رسانی ۲ روستای همسین و هاجر آباد به عنوان آخرین روستاهای تهران اختصاص که گازرسانی در آنها انجام خواهد شد، اختصاص دارد؛ همچنین طرح آب رسانی به مرتضی گرد، افتتاح ایستگاه آتش نشانی روستای رسالت و درمانگاه آن که از محل اعتبارات ارزش افزوده تامین شده نیز انجام خواهد شد.

همچنین فرماندار شهرستان ری نیز به تامین اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در این شهرستان از محل منابع ارزش افزوده برای طرح های هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این هفته طرح هایی در حوزه راه روستایی شامل تامین ایمنی برای نقاط حادثه خیز و تامین روشنایی راه ها انجام شده، همچنین ۲ پروژه احداث دهیاری و سه طرح تامین برق پایدار به بهره برداری خواهد رسید.

حسین توکلی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ساختمان جدید فرماندهی انتظامی ری نیز به بهره برداری می رسد که در تجهیز آن از اعتبارات فرمانداری ری هزینه شده است.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون، ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و روز گذشته (یکشنبه) با مرگ ۶۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت رکورد تلفات روزانه شکست. 

کرونا در ایران اکنون خیز پنجم خود که از ابتدای تیر ماه آغاز شد، را سپری می کند و چندین بار رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته را شکسته است.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha