شبکه حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در ارومیه متلاشی شد

ارومیه-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: شیکه حفاران غیر مجاز در محدوده مسجد مهدی القدم ارومیه متلاشی شد.

سرهنگ بهزاد حجابی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در اطراف مسجد مهدی‌القدم ارومیه، اقدامات لازم برای برخورد با این کار در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اطمینان از صحت این گزارش، هماهنگی‌های لازم با فرماندهی انتظامی استان انجام شد و در اسرع وقت نیروها در محل کلیسای تاریخی پشت مسجد مهدی‌القدم حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: در این عملیات ۲ نفر حفار غیرمجاز دستگیر و آلات و ادوات حفاری از قبیل بیل دستی، کلنک و یک دستگاه طلایاب و نیز یک دستگاه لپ‌تاب ضبط شد.

وی گفت: پلیس همواره در تمام ایام تعطیل و غیر تعطیل در صیانت از آثار تاریخی در اماده باش کامل است و اجازه فرصت طلبی به سارقان آثار تاریخی را نمی دهد.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.

سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی‌برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه‌مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha