مجلس به وظیفه قانونی خود برای تشکیل یک دولت قوی عمل می‌کند

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیت کابینه پیشنهادی رییس جمهور مورد قبول و مناسب است، گفت: مجلس در رای اعتماد به وزیران و کمک به تشکیل یک دولت قوی و حل مشکلات مردم تلاش کرده و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

حسن همتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت سیزدهم نیز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزاری پیشنهادی، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کرده و در این راستا وزیران باید در عمل نشان دهند که قصدشان تنها خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه دولت فرصتی برای آزمون و خطا ندارد و به قول‌هایی که به مردم داده شده باید عمل‌کند، اظهار داشت: مردم باید آثار اجرای برنامه‌های دولت و ایجاد تحول و تغییر در وضع معیشت و اقتصاد را لمس کنند از این رو مجلس با تمام توان در کنار دولت است.

نماینده شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در معرفی کابینه خود، رویکردهایی چون کارآمدی، فساد ستیزی، شجاعت و داشتن روحیه جهادی در کنار جوان بودن را لحاظ کرده که اقدامی قابل تقدیر است، افزود: این ویژگی‌ها به موفقیت دولت برای رفع مشکلات کشور کمک زیادی خواهد کرد.

همتی ادامه داد: از نظر من کابینه پیشنهادی رییس جمهور به سه گروه قوی، متوسط و تقریبا ضعیف وزیران تقسیم شده که نمایندگان از جمیع جهات به وزرای کارآمد و قوی رای خواهند داد.

وی با بیان اینکه تشکیل دولت وفاق، مورد نظر رهبری، نیازمند کابینه ای هماهنگ، همدل و برخاسته از میان مردم است اظهار داشت: در مجموع به نظر می‌رسد اغلب وزیران پیشنهادی با توجه به ویژگی‌هایی گفته شده، با وجود برخی مخالفت‌ها از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مردادماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha