۶ روستای نقده در هفته دولت به شبکه گاز سراسری متصل می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره گاز نقده گفت: ۶ روستای این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی طی هفته دولت به شبکه گاز رسانی سراسری متصل می‌شود.

نورالدین صمدلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گازرسانی به ۶ روستای محور لواشلوی نقده شامل اسلام آباد، بچنلو، آغچه زیوه، لواشلو، خلخاله و تازه کند دیم همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای این طرح گازرسانی در مجموع ۳۵ کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته است، افزود: برای گازدار شدن این روستاها در مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

رییس اداره گاز نقده با اعلام اینکه با افتتاح گاز این ۶ روستا، این شهرستان در آستانه سبز شدن قرار می‌گیرد، اظهار کرد: تنها گازرسانی به ۹ روستای دیگر که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است، باقی مانده تا میزان برخورداری خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز به ۱۰۰ درصد برسد.

صمدلو با بیان اینکه هم اینک ۷۲ روستای نقده از نعمت گاز بهره‌مندند، اظهار کرد: هم اینک ضریب نفوذ گاز در میان خانوار روستایی ۸۵ درصد است.

رییس اداره گاز نقده همچنین با اشاره به برخورداری ۱۰۰ درصدی خانوار شهری این شهرستان از نعمت گاز، افزود: با توجه به تازگی تکمیل گازرسانی به مناطق شهری، هیچ حفره خالی در شهر نقده وجود ندارد.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.  

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha