برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی کاربردی است

ساری- ایرنا- عضو هیات علمی گروه اقتصاد انرژی دانشگاه مازندران گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم کاربردی، جامع و باهدف تسریع در رفع مشکلات اقتصادی کشور تدوین شده است.

دکتر یوسف محنت پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سابقه کاری آقای خاندوزی نیز نشان می دهد که در صورت رای اعتماد نمایندگان، ایشان توانمندی رفع مشکلات اقتصادی کشور را بر اساس برنامه های ارائه شده ،دارد.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد انرژی دانشگاه مازندران با بیان اینکه اولویت اصلی تیم اقتصادی دولت سیزدهم رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد اقتصادی است، ادامه داد: امروزه فساد اقتصادی بر مسایل فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور تاثیر منفی گذاشته و لازم است مسئولان اجرایی کشور در حوزه اقتصاد جلوی نفوذ مفسدان را به هر شکلی که شده بگیرند .

محنت پرست اضافه کرد: مردم نسبت به عملکرد گروه اقتصادی دولت های گذشته رضایت ندارند اما وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در صورت رای اعتماد با اجرای برنامه های کاربردی، می تواند بذر امید اقتصادی را در کشور بپاشد.

وی تصریح کرد: رفع مسئله بیکاری جوانان و تورم افسار گسیخته به طور قطع در اولویت کاری تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار دارد و باید با برنامه های علمیاتی در کوتاه مدت و میان مدت شاهد اشتغال آفرینی در بخش های مختلف اقتصادی کشور باشیم.

استاد دانشگاه مازندران ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم برای توسعه کشور و رفع مشکلات اقتصادی، تکیه بر منابع داخلی و در کنار آن رفع تحریم های اقتصادی و برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهان است و دولت سیزدهم برای افزایش ارتباط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و جهان بکوشد.

محنت پرست گفت: یکی دیگر از اولویت های کاری وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی ، ایجاد منابع درآمدی جدید و اصلاح قوانین ناکارآمدی که به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند، است.

به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیرکلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه‌ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.

به گزارش ایرنا، روز یکشنبه گذشته  نمایندگان موافق و مخالف به طرح دیدگاه‌های خود درباره خاندوزی پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha