تعاون روستایی خراسان رضوی ۲۵ هزار تن گندم را به صورت تضمینی خرید

مشهد- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال ۲۵ هزار تن گندم در چارچوب اجرای طرح خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در سطح این استان با نرخ تضمینی از گندمکاران این استان خریداری شد.

ایرج ناصری‌مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در شهرستانهای رشتخوار، سبزوار، تایباد، بردسکن، نیشابور، تربت‌جام، جوین، جغتای، مشهد، تربت‌حیدریه، چناران و سرخس صورت گرفت. 

وی ادامه داد: ۳۰ مرکز خرید گندم به همین منظور امسال با مدیریت شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در سطح این استان دایر و فعال شدند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: بازدیدهای نظارتی گسترده کمی و کیفی نیز به طور مستمر امسال به منظور اطمینان از روال مناسب اجرای طرح خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در سطح این استان انجام شد.  

ناصری مقدم افزود: گروههای نظارت ستادی و شهرستانی در چارچوب این بازدیدها از مراکز خرید گندم، رعایت شیوه‌نامه‌ها و نظارت دقیق بر عملیات خرید برای کاهش ضایعات برداشت محصول را مد نظر داشتند.  

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن رتبه نخست کشور را در این بخش دارد. 

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر هم جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی شده است ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن محصول از این سطح برداشت و ۳۸۵ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha