۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84447040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدرس دانشگاه: کابینه سیزدهم توانایی لازم برای حل مشکلات را دارد

بیرجند - ایرنا - استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: کابینه پیشنهادی رییس جمهوری، توانا و کارآمد است که مولفه‌های لازم برای حل مشکلات مردم و کشور را دارد.

یدالله دهقان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آیت الله رییسی در معرفی کابینه خود، چهار رویکرد کارآمدی، فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی را لحاظ کرده که قابل تقدیر است.

وی کابینه سیزدهم را فراجناحی دانست و گفت: همان گونه که رییس جمهوری در دوران انتخابات گفته بود، وزرای پیشنهادی از ویژگی انقلابی و جهادی برخوردارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: وقتی وزرای پیشنهادی را براساس سوابق آنان مورد بررسی و قضاوت قرار می‌دهیم، کابینه‌ای است دارای افراد متعهد، جوان و افرادی که دارای سابقه کار جهادی و انقلابی هستند.

وی گفت: هر کدام از وزیران پیشنهادی ویژگی خاص مبتنی بر وزارتخانه‌ای که برای آن معرفی شده‌اند، را دارند و برخی از آنان را می‌توان به عنوان وزرای شاخص دولت سیزدهم معرفی کرد.

دهقان عنوان کرد: از نگاه کلی وزرای پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف افرادی توانمند و تحول‌آفرین هستند همچنین جوانگرایی مدنظر مقام معظم رهبری در انتخاب افرادی که به مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌اند، رعایت شده است.

وی گفت: رییس جمهوری در انتخاب کابینه مختار است افرادی را انتخاب کند که از لحاظ فکری به او نزدیک باشند و سابقه مناسبی هم در اقدامات گذشته خود داشته باشند.

مدرس دانشگاه ادامه داد: امیدواریم با همراهی و همدلی همه قوا و یک برنامه مدون چهار ساله، دولت سیزدهم بتواند مسائل و مشکلات کشور را در حد توان خود حل و فصل کند.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان مردم، تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۳ مرداد فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را اعلام وصول کرد و در ادامه نیز بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مرداد ماه با حضور رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha