۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84447067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۷۱۴ فرهنگی خراسان شمالی در آستانه بازنشستگی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: هزار و ۷۱۴ نفر از فرهنگیان استان پایان امسال به سن بازنشستگی می‌رسند که ۵۶ درصد آنها در این زمینه تقاضا داده اند.

اسماعیل محمد دوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۹۷۵ نفر که متقاضی بازنشستگی هستند ۵۵ درصد آقا و مابقی خانم هستند.

وی گفت: ۸۱۶ نفر از متقاضیان بازنشستگان بالای ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش دارند و ۸۹۶ نفر نیز کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند.

وی افزود: از نظر فراوانی بجنورد با ۳۹۲ نفر بیشترین متقاضی بازنشستگی را دارد که کم ترین آن مربوط به منطقه آموزش و پرورش بام صفی آباد با سه نفر است.

محمد دوست اظهار داشت: ۶۰ درصد متقاضیان بازنشستگی در شهرستان بجنورد مربوط به خانم‌ها و مابقی آقایان هستند که بیشترین تراکم دانش آموزی را این شهرستان با ۶۹ هزار و ۵۸۸ نفر جمعیت دارد.

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی۳۲۶ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان برای سال تحصیلی جاری جذب می‌شوند که از این تعداد ۱۱۹ نفر پسر و ۲۰۷ نفر هم دختر هستند.

سالانه در  خراسان شمالی ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که به گفته مسوولان استان دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و به استخدام آموزش و پرورش دربیاورد اما در حال حاضر زیرساخت‌ها پاسخگوی این نیاز نیست.

خراسان شمالی ۱۸۱ هزار و ۴۶۷ دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha