توجه به خنثی‌سازی تحریم‌هااز ویژگی‌های کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم است

مهاباد- ایرنا- امام‌جمعه تکاب در جنوب آذربایجان غربی گفت: توجه به خنثی‌سازی تحریم‌ها و لزوم تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی از مهمترین ویژگی‌های کابینه پیشنهادی رییس‌جمهوری و وزیران معرفی شده برای تشکیل دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جوان‌گرایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی در کابینه پیشنهادی محقق شده، افزود: دولت سیزدهم می‌تواند با وزاری معرفی شده در راستای سیاست‌های کلی نظام و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی حرکت کرده و از مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان گره‌گشایی کند.

وی بیان کرد: مجلس نباید نگران معرفی آن دسته از وزیرانی باشد که چهره نیستند و سوابق شناخته شده و حوزه مسوولیتی کلان ندارند بلکه باید جوان و تازه نفس بودن، ابتکار، توانمندی و ظرفیت و کارایی بالقوه آنان را در نظر بگیرد.

امام‌جمعه تکاب با اشاره به اینکه وزیران جوان معرفی شده در کابینه دولت سیزدهم می‌توانند با انگیزه و ابتکار خدمات و کارآمدی خود را نشان دهند، اظهارداشت: داشتن برنامه برای خنثی سازی تحریم و استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و وجود تحصیلات مرتبط وزریران معرفی شده از ویژگی‌های عمده کابینه پیشنهادی آیت الله رئیسی است که سبب موفقیت دولت در حل مشکلات کشور خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی ادامه‌ داد: پاکدستی، توانمندی بالا و دارا بودن سابقه مدیریتی درخشان از دیگر ویژگی‌های کابینه پیشنهادی است و وزیران معرفی شده به مجلس قائل به سیاست‌های کلی نظام، شعارهای رییس جمهور و پاسخگویی به مجلس و مردم هستند.

وی اضافه کرد: همکاری و تعامل مجلس یازدهم در دادن رای اعتماد بالا به وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم زمینه هم‌افزایی و توان حداکثری برای رفع مشکلات را فراهم می‌کند و موجب هماهنگی بیشتر سران قوا می‌شود.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مردادماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha