۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84447337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های پاییزی کمی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های فصلی به نظر می‌رسد بارش‌های پاییز امسال در استان کمتر از نرمال باشد و با تاخیر آغاز شود.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی‌ها گویای آن است که بارش‌ها در آبان کمتر از نرمال است اما در آذرماه از شدت بیشتری نسبت به آبان برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم در تاخیر بارش‌ها و کاهش آن نسبت به میانگین بلند مدت، نقش دارد و این نگرانی را هم شکل می‌دهد که خطر وقوع خشکسالی همچنان استان را تهدید کند.

نوروزی در ادامه از افزایش نسبی دما برای روزهای آینده خبر داد و گفت: به طور معمول باید با ورود به شهریورماه هوا خنک‌تر شود اما این موضوع در روزهای آینده رفتاری برعکس دارد که در نتیجه تغییر اقلیم است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین تا پایان هفته به جز وزش باد در بعد از ظهرها ناپایداری جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

 ۱۰۰ درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha