اجرای طرح «نذر آب» در ۴ استان دچار خشکسالی آغاز شد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان از آغاز اجرای طرح «نذرآب ۴» خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونا در برخی استان ها رو به بهبود است، این طرح امروز(سه شنبه) با هدف تأمین آب پایدار در چهار استان (۱۵ شهرستان) دچار خشکسالی آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، محمد نصیری با اشاره به تنش آبی ایجادشده در استان‌های جنوبی کشور گفت: امسال طرح «نذرآب ۴» مانند سال‌های گذشته در استان‌های کمتر برخوردار و درگیر با تنش آبی اجرا می‌شود و هلال‌احمر در این مناطق؛ خدمات معیشت محور، سلامت‌محور و تأمین آب شرب سالم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در اجرای این طرح افزود: «نذرآب ۴» به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با تأخیر انجام شد و اکنون‌که این طرح آغازشده تمامی اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مراحل انجام خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: هدف از انجام طرح «نذرآب ۴»، تأمین آب پایدار با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین است، در این طرح تا پایان شهریورماه در ۳۳۳ روستا، عملیات آب‌رسانی کامل و پایدار انجام می‌شود.

شهرستان‌های هیرمند، کنارک، دشت یاری، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، سیب و سوران و زهک از استان سیستان‌وبلوچستان، شهرستان‌های درمیان، سربیشه و نهبندان از استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های سیریک و میناب از استان هرمزگان و شهرستان‌های نرماشیر و فهرج از استان کرمان، مناطق تحت پوشش نذر آب هستند.

«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر به آغاز شد.

در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هشتم تیر ماه گفت: طرح «نذر آب۴» در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی در چهار استان جنوب شرقی کشور، مرداد ماه اجرا خواهد شد.

نصیری درخصوص جزییات اجرای طرح افزود: طرح «نذر آب ۴» در ۱۵ شهرستان استان های جنوب شرقی کشور با هدف تامین آب پایدار برگزار می‌شود؛ هشت شهرستان در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان خراسان جنوبی، دو شهرستان هرمزگان و دو شهرستان در جنوب کرمان در این طرح از این خدمات بهره مند می‌شوند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح نذر آب۳ در سال گذشته گفت: در سال گذشته این طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شد که ۱۰ میلیارد ریال در بخش خدمات درمانی، ۸۰ میلیارد ریال در بخش حمایتی و بقیه در سایر خدمات هزینه شده است.

نصیری تصریح کرد: در سه سال اجرای این طرح اقداماتی نظیر ارسال و تجهیز ۱۳۶۵ تانکر آب، توزیع ۴۴۰ هزار بطری آب، توزیع ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد اقلام دارویی و بهداشتی و توزیع ۱۳۷ میلیارد ریال بسته‌های معیشتی به ۱۰۷ هزار نفر، انجام شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سامان  گفت: این شرکت نسخه اپلیکیشن ۷۲۴ با پیش‌بینی گزینه‌ای برای جذب کمک‌های مردمی برای نذرآب۴ ساده‌ترین مسیر، را برای دریافت کمک‌های مردمی از طریق این کد دستوری و اپلیکیشن هموار کرد.

1071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha