روستای ۴۰ هزار نفری مرتضی‌گرد جنوب تهران از آب باکیفیت برخوردار می‌شود

شهرری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران - شهرری گفت: مشکلات تامین پایدار منابع و دغدغه‌های کمی و کیفی آب روستای ۴۰ هزار نفری مرتضی گرد در جنوب تهران با روش جدید و حفاری افقی جهت دار (HDD) لوله رانی در عرض بزرگراه پر ترافیک آزادگان برطرف خواهد شد.

حسن حقیقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته مرحله پایانی عملیات اتصال شبکه و تست اولیه انتقال آب آشامیدنی در خط جدید با موفقیت انجام شد؛ نوید خوشی به ساکنان روستای بزرگ مرتضی گرد داد و اظهار داشت: با اتمام این طرح و اتصال کامل شبکه آب در چند روز آینده، خواست و  آرزوی چندین ساله آنها در پیوستن به شبکه سراسری آب تهران محقق می شود.
وی تاکید کرد: این روش نوین حفاری و لوله رانی به منظور اتصال روستای ۴۰ هزار نفری مرتضی گرد به شبکه آب تهران، در عرض بزرگراه حساس و پر ترافیک آزادگان انجام شد و با اجرای این طرح زمینه تامین پایدار منابع و ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی روستا فراهم می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیازمند اجرای یک خط لوله در عرض بزرگراه حساس و پرترافیک آزادگان بود که با توجه حساسیت های موجود، اجرای روش های متداول حفاری و لوله گذازی امکان پذیر نبود؛ به همین جهت روش نوین و فناورانه حفاری و لوله رانی افقی جهت دار (HDD) برای نخستین بار در شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ و استان تهران به عنوان بهترین و کم هزینه ترین راه، اجرایی شد.

حقیقی افزود: در این طرح عمرانی و توسعه شبکه آب، بیش از ۲۰۰ متر حفاری و لوله رانی به روش حفاری افقی جهت دار و زیرزمینی (HDD) بدون هیچگونه اختلا ل در رفت و آمد خودروها و یا سایر مشکلات مربوط به حفاری و لوله گذاری در عرض بزرگراه حساس و پر ترافیک آزادگان انجام شد و ۲ خط جدید به قطر ۲۰۰ میلی متر در ضلع شمالی بزرگراه به شبکه آب تهران متصل و آماده یهره یرداری شده است.
وی به مزیت های اجرای روش لوله رانی نسبت به سایر روش های متداول مثل پایپ جکینگ اشاره کرد و یاد آور شد: سهولت اجرا، ریسک پذیری پائین و عدم نیاز به ایجاد شفت ارسال و دریافت لوله و همچنین به کار بردن غلاف فولادی که در روش‌ پایپ جکینگ الزامی است؛ علاوه بر کاهش زمان اجرای طرح به نصف در مقایسه با سایر روش های حفاری و لوله رانی، ۶۰ میلیارد ریال در هزینه های خرید تجهیزات و اجرای این طرح صرفه جویی در پی داشته است.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومترمربع از شهر تهران، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود. محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha