سه هزار و ۹۰۰ خانوار روستایی گلستان هفته دولت صاحب خانه می‌شوند
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: سه هزار و ۹۰۰ خانه روستایی نوساز، هفته دولت طی مراسمی متمرکز در یکی از شهرستان های شرق استان با رعایت پروتکل های بهداشتی به بهره برداری می رسد.

 سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای ساخت این واحدها در مجموع یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بانک های عامل استان تامین پرداخت شده است.

وی تسهیلات پرداخت شده برای نوسازی هر خانه روستایی را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی این واحدهای نوساز در هفته دولت پارسال بوده است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ خانه روستایی طی این هفته در سال جاری خبر داد و گفت: این اداره کل برای ساخت هر واحد، یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفت که با همکاری بانک های عامل به متقاضیان آن پرداخت می شود.

حسینی بهره برداری از ۵۰ پروژه طرح هادی روستایی در ۲۵ روستا با هزینه کرد ۲۲۳ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی بافت با ارزش روستای رادکان شهرستان کردکوی با تخصیص ۱۲ میلیارد ریال و تحویل ۲۳۰ جلد سند مالکیت  را از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته دولت برشمرد.

سه هزار و ۹۰۰ خانوار روستایی گلستان در هفته دولت صاحب خانه می‌شوند

مطابق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان ۱۰۰ هزار خانه از ۲۳۸ هزار واحد آن، غیرمقاوم و نیاز به نوسازی در برابر حوادث پیش بینی نشده ، دارد.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلاطبیعی قرار دارد که سیل آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و زلزله در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در سال ۹۹ از جمله آنهاست.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha