پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است

سنندج‌ - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضایی است و تامین امنیت و اجرای عدالت در جامعه با نظریات کارشناسی، فنی و تخصصی پزشکی قانونی تسهیل می شود.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت روز پزشک در اداره کل پزشکی قانونی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: نظرات پزشکی قانونی یاریگر قضات در صدور رای عادلانه است و اهمیت کار کارکنان این دستگاه را نشان می‌دهد.

وی افزود: کار در دستگاه قضایی و ادارات تابعه بسیار پراسترس و پرفشار است و اگر بخواهیم نشاط و برکت در کار و زندگی مان ایجاد شود باید با اخلاص در کار به کار خود رنگ و بوی الهی و معنوی بدهیم .

 حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: جایگاه پزشکی و طبابت در آموزه های دینی ما بسیار ویژه است و پزشکان و پرستارانی که هم اکنون در جبهه مبارزه با ویروس کرونا مبارزه می کنند واقعا جهادگر و خدمتگزار هستند.

وی یادآور شد: کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و واقعا در حال ایثار و جانفشانی هستند و ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: پزشک ضامن سلامت جسم انسان است و بزرگترین خدمت به جامعه بشری را انجام می دهد و به فرموده رسول اکرم (ص)، «العلم علمان علم الابدان و علم الادیان» دوگونه علم وجود دارد علم پزشکی و علم دین که این حدیث بیانگر جایگاه والای علم پزشکی است.

  مدیر کل پزشکی قانونی استان کردستان هم در این نشست به بیان عملکرد مجموعه پزشکی قانونی استان پرداخت و افزود:سختی کار در پزشکی  قانونی با هچ شغل  دیگری  قابل مقایسه نیست.

دکتر بهتاش خانی آباد ادامه داد: به پشتوانه حضور پزشکان با تجربه، توانمند و دلسوز در سطح استان کردستان،  گواهی های صادره در پزشکی قانونی از بالاترین کیفیت فنی و کارشناسی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار برای تکمیل فاز دوم و سوم پروژه پزشکی قانونی شهرستان سنندج، این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

اول شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا با نام روز پزشک نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha